Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Cyclura kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
We zijn vandaag weer even bezig geweest.
Begin gemaakt aan de legkist. Deze is 100x80x40 bxlxh met een gang van ongeveer 80 cm.
Morgen platen halen om de bovenkant dicht te maken.

Ook aan het purren geweest (leuk woord trouwens) er mogen overigens nog een hoop bussen bijkomen haha
En de liaan is vastgezet.

[Image: P1030833_zps246ab634.jpg]

[Image: P1030837_zpsb6bbce4a.jpg]

[Image: P1030838_zpsfda57208.jpg]

[Image: P1030849_zpsc3d60f32.jpg]
Geweldig bouwwerk echt leuk om te zien en ben erg benieuwd naar de rotsen straks. Leggedeelte is ook mooi ruim en vraag me af of je die balken nog moet wegwerken of wat scherpe delen moet afwerken.

We blijven jullie volgen.

gr,Roland
Pff afgelopen dagen lekker bezig geweest op de kamer.

@Roland: we hebben de hoekjes inderdaad toch maar wat bijgeschuurd voor de zekerheid.

Alles staan nu in de betokontact. Lekker roze haha
Morgen willen we bezig met de eerste laag cement, ben benieuwd...

In de hangbak komt een passiebloem Big Grin daarboven wat lianen waar hij zich straks aan kan hechten.
[Image: P1030870.jpg]

Helemaal links aan het eind van de vensterbank komt een druif.
[Image: P1030885.jpg]

[Image: P1030895.jpg]

[Image: P1030896.jpg]

Had zo straks toen we bezig waren wel even een momentje van... waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen, stelletje idioten :woot: komt wel goed haha
waauw!
Ziet er enorm goed uit! Stiekem ben ik best jaloers Wink
Het ziet er al schitterend uit en dat roze kleurtje komt me bekend voor :woot:
Het is een mooie ruime opzet met best wel flinke rotsen.
Losse purr zou ik nog wat opschuren of extra betocontact op doen anders hecht het beton minder goed.

Ga vooral zo door dan kunnen we binnenkort het eindresultaat zien.

gr,Roland
jemig je gaat ff 2 wk op vakantie en je kijkt dan natuurlijk gelijk trouw op het forum en dan zie je dit.......skan het best begrijpen dat je zoiets had van waar ben k aan begonnen dat gaat volgens mij met alle verbouwingen zo maar je heb straks wel een super resultaat en je heb lekker mogen kliederen met viezigheid dus 2 pluspunten eugenlijk dus ;-)
Haha dat kliederen met viezigheid is inderdaad altijd leuk Tongue
Afgelopen donderdag heeft Eddy samen met zijn vader de deur erin gehangen. Dit is eigenlijk een raamkozijn, maar voor ons een perfecte oplossing voor de deur. Nu kunnen we vanaf de overloop zo de kamer inkijken en hebben we geen last van de draaicirkel naar binnen (de deur naar buiten draaien was geen optie)

Verder hebben we donderdag en vandaag lekker geknoeid met cement. Gaat behoorlijk wat tijd in zitten, daar ben ik wel achter gekomen.
Ik weet niet of we wel compaktuna gaan gebruiken... het resultaat bevalt me eigenlijk wel. Er moeten nog wel enkele lagen op om het goed stevig te maken. Op de foto's zijn de lichte stukken al droog en de donkere stukken nog niet.

Zin om er weer mee verder te gaan Smile

Vanaf de overloop gezien, alles moet nog mooi afgeschilderd worden
[Image: P1030904.jpg]

Vanuit de kamer, de plaat moet nog in de betokontakt gezet worden en word uiteindelijk ook afgewerkt met cement
[Image: P1030903.jpg]

[Image: P1030901.jpg]

[Image: P1030902.jpg]
Hoe staat het er nu voor?
Ga je de wand nog een kleurtje geven of blijft het deze grijze kleur?
Zo hé jullie zijn even opgeschoten zeg. Echt harde werkers zijn jullie.. En wat ziet het er goed uit, het begint nu echt ergens op te lijken.

Ik kan me goed voorstellen dat jullie even zoiets hadden van, waar zijn we aan begonnen en waar zijn we in godsnaam mee bezig hahah... Dit verzint een normaal mens niet. Maar dat maakt de hobby toch ook wel weer leuk.

Dat raam/deurkozijn hebben jullie goed opgelost. Zo heb je nooit dat je de deur opent wilt doen en er perongelijk een dier achter ligt. Super dus....
@leroy, de wanden krijgen inderdaad een andere kleur. Een lichte tint om het geheel wat ruimtelijker te maken. De rotsen blijven ook niet grijs, maar we zijn er nog niet helemaal over uit hoe de kleur precies moet worden.

Er zullen nog wat laagjes gedaan moeten worden voor dat we aan kleuren toe zijn Smile Maar kan niet wachten Big Grin
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18