Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Cyclura kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
kijk eens aan dit gaat nu echt leuk werk worden en ben erg benieuwd hoe het verder verloopt. Dit wordt wel een mooie grote rots denk ik zo.

gr,Roland
Dat gaat inderdaad een grote rots worden. Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ziet er al goed uit maar er moet nog aardig wat gebeuren, maar dit gaat helemaal goed komen zo te zien....
Hoihoi, we zijn alweer een beetje verder.
De grootste rotsformatie is qua vorm nu zo goed als klaar.
Vandaag bezig geweest met de tweede rots onder de andere spot. Die is wat vorm betreft ook klaar.

We zijn vandaag wat aan het brainstormen geweest over hoe en wat met de legkist/rots in de inbouwkast.
Ik heb wel het een en ander gevonden wat maatvoering betreft. Zou gebruikt J├╝rgen (cyclura.info) 100x60x25 cm.
Nu zaten we zelf te denken om iets te maken van 80x90x40. Wel nagedacht over het materiaal, want het moet natuurlijk wel enigszins waterproof zijn. Betonplex vind ik persoonlijk erg aan de prijs en dunnere platen dan 12mm kan ik hier bij de bouwmarkten niet vinden. Zouden meubelpanelen geschikt zijn? Aangezien deze ook zijn voorzien van een laag fineer, eventueel af te werken met kit in de naden.

Volgende probleem waar ik op stuit is de toegang tot de kist. Gebruikelijk zijn de pvc buizen. Welke maat zou je bij neushoornleguanen moeten aanhouden, gezien deze toch vaak wat forser zijn dan groene leguanen? Zouden er eventueel ook andere opties mogelijk zijn? Gelezen dat dit het liefst toch wel een gladde binnenkant zou moeten hebben ivm beschadigingen aan de snuit.

Overigens contact gehad met een bouwmaterialen handel hier in Assen. Zij zouden compaktuna pro voor ons kunnen bestellen, dus dat is top Smile
Nu alleen nog bedenken hoeveel we nodig gaan hebben...

Binnenkort weer wat foto's
Cyclura cornuta graaft in het wild een tunnel van ongeveer een meter lang. De legkamer is zo groot dat het dier er gemakkelijk in kan ronddraaien. De maatvoering die de Oostenrijker gebruikt is eigenlijk al vrij minimaal.
Dat ziet er al heel goed uit super.......ze krijgen echt een mooie grote ruimte..!!
We komen snel eens een keer een bakje doen is wel even leuk om te zien......
Dit is pas een ruimte seg! Hoeveel dieren komen er in te zitten? Ofwel heb ik hier overheen gelezen...
Succes met de bouw! ben zeer benieuwd naar de grote rotsen hoe dit verder loopt. Word in ieder geval een zee van ruimte ^^
Ik ben erg benieuwt hoe de rotsen gaan worden.
Ik heb ongeveer 7 liter gebruikt voor mijn hok .
Thanks allemaal,

@alex en patricia, fijn om te weten hoeveel jullie verbruikt hebben. Hebben we een beetje een indicatie van hoeveel wij nodig gaan hebben. jullie hebben 5 zakken cement en 10 zakken zand gebruikt toch?
Zal nog even mijn notities opzoeken van het symposium vorig jaar.
Heb zin om met het cement bezig te gaan, maar eerst moeten er nog andere dingen gebeuren...

@dr. pepper, we willen een koppel neushoornleguanen in deze kamer gaan houden.
Ja klop verhouding is 2-1 zand cement scheutje compaktuna en dan de dikte bepalen met water .
Voor deze kamer (onderhand verbouwing te noemen haha) is de Varia met daarin de voordracht van George (Iguana varia 96) erg handig. Hier staan toch wel een paar leuke tips in als je zo'n kamer wilt maken zoals jullie dat doen. Gelukkig waren jullie zelf ook bij het Symposium en hebben jullie de Varia zelf ook als naslag. Deze komt dus goed van pas.

Ben heel benieuwd hoe de rotsen gaan worden en alvast heel veel succes met de hand carving van de rotsen, dit blijft een lastig gedeelte Wink
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18