Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Cyclura kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
@baco, we willen een koppel neushoornleguanen in deze kamer.

Vandaag bezig geweest met het kozijn, staat nu in de grondverf.

We willen voor de Tilburgse terrarium dagen het kozijn af hebben en het plafond zo ver mogelijk voorbereid hebben.
Als we de lampen dan helemaal aangesloten hebben kan het plafond afgemaakt en geschilderd worden en de vloer erin.
Daarna kunnen de wanden voorzien worden van piepschuim.
Voorlopig gebeurd er dus nog weinig spannends Big Grin
Hey Yoni, lukt het allemaal een beetje met de kamer? Zijn er nog wat vorderingen geweest de afgelopen dagen? Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dit paradijs er uit komt te zien. Als ik jullie zo ken, wordt ook dit weer een plaatje en een puur genot voor het oog.

In ieder geval succes gewenst met de vorderingen van de bouw, dit blijft ik altijd een heel leuk onderdeel van de hobby vinden.

Gister en vandaag inderdaad wat vorderingen gemaakt.
Toch besloten om de vloer er al in te leggen. Eventuele verfspatten zijn toch geen ramp, er komt een dikke laag zand overheen Smile en we zullen met het beton ben ik bang ook nog aardig wat gaan knoeien haha.

Dus gisteren stuk vinyl in de kamer gelegd die we laatst voor een prikkie bij de Leenbakker hebben gehaald (restant)
Geen hobby van me, maar het is gelukt. Eddy heeft ondertussen ervoor gezorgd dat het gat in de muur (overblijfsel van de oude gaskachel) nu helemaal dicht is.

Daarna zijn we begonnen aan de ombouw van de verwarming.
Bij de bouwmarkt 2 geperforeerde metalen platen gehaald. De vensterbank is iets breder gemaakt, zodat de dieren daar straks ook op kunnen liggen.
Al het hout dat zichtbaar is, word straks afgewerkt met beton.

Hier een paar fotootjes:

[Image: 5ce6f576f02bf76fb793198b3ed6e5cb.jpg]

[Image: 9ca4673399b7adcd361e560efdaa8a09.jpg]

[Image: d146a90b3424d6816cc590050c0d9198.jpg]

Zondag naar de beurs in Tilburg om lampenspul te halen en dan kunnen we weer verder.
ziet er goed uit...wordt een mooi kamertje Smile
Ziet er zeker goed uit, het is even wat werk maar dan heb je ook wat. Zie de dieren al helemaal in de zon genieten op die brede vensterbank. Zou de buurt wel even raar opkijken als er een paar van die draken voor de ramen liggen haha......
Ja inderdaad Brian, ik hoop alleen niet dat het allemaal te veel bekijks is...je zal de eerste niet zijn waar ze proberen in te breken en de dieren proberen te stelen
We zijn sowieso van plan om de ruiten voor het grootste gedeelte te beplakken met folie. Dit tegen inkijk en krassen van het glas. Zit er niet op te wachten dat de flat achter ons huis continu de kamer in kan kijken.

We wachten op dit moment op de lampen van Frans. Hij was er op de beurs helaas helemaal doorheen. Dan kunnen we verder met het plafond en daarna de wanden. Kan niet wachten Big Grin
Ziet er netjes uit en gaat aardig vorderen zo.
verstandige keuze om glas te beschermen met folie hier zijn er al heel veel krassen in het glas aanwezig. Ik heb ook aan folie gedacht maar wil ook graag dat ze naar buiten kunnen kijken.

De buren van ons kijken veel de kamer in zeker als het donker buiten wordt en de loampen branden. Ze vinden het prachtig en genieten hiervan mee.
Niet alleen van het uitzicht maar ook van het licht :woot:
Er hangt een 160 watt boven de vensterbank en deze verlicht heel lichtjes de tuinen.

ga vooral zo door en we blijven jullie volgen, suc6

gr,Roland
Gister en eergister weer lekker bezig geweest op de kamer. Eddy heeft de lampen woensdag aangesloten en samen het plafond gereed gemaakt. Gisteren het plafond af geschilderd en de wanden beplakt piepschuim.
Alle wanden, inclusief plafond zijn nu voorzien van piepschuim.

Plafonnetje schilderen
[Image: 25bcbef5c2e6dba927d955f60856eac4.jpg]

Kon het niet laten Tongue
[Image: 561f552fe0bcdcbd8b7829c166916407.jpg]

[Image: 4fcd3a14f2857b3addf8caf1d6be780d.jpg]

Vandaag bij vrienden een babybadje opgehaald. Dit gaat de waterbak worden.
We hebben de planning wat betreft plattegrond iets omgegooid.
We willen wat extra ruimte creëren door middel van een groot plateau boven een van de rotsen.
Heb nog geen goede schetsen, maargoed we gaan er binnenkort gewoon aan beginnen Big Grin
Kan niet wachten... *stuiter*
Vandaag even lekker bezig geweest.
De eerste rots begint vorm te krijgen Big Grin

We hebben vurenhouten balken gebruikt, waarvan de dikste 5 bij 5 cm zijn.
Foto's spreken denk ik voor zich:

[Image: P1030806.jpg]

Het schuine stuk word een oploop naar boven. Op dat schuine stuk kunnen ze straks onder een van de lampen gaan liggen.
[Image: P1030810.jpg]

Onderste gedeelte van de rots dichtmaken met houten planken.
Rechts van het badje hebben we een hol gecreëerd.
[Image: P1030811.jpg]

Bovenop even wat planken gelegd, volgende keer weer mee verder.
[Image: P1030814.jpg]

Reacties zijn altijd welkom Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18