Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Cyclura kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
dat is wel een hele aparte aanhanger hahaha....wel leuk gedaan.
Een kever ervoor zou ook wel cool zijn haha
(16-01-2012, 10:56 PM)Yoni van Uden Wrote: [ -> ]Oe ja daar zou hij zeker mooi achter hangen.. Maar in de toekomst komt er bij ons een VW type 3 (liefst variant) voor te hangen Big Grin De kar krijgt een nieuw kleurtje nadat het plaatwerk gerestaureerd is. En de binnenkant gaan we ombouwen tot caravan. Dus bedje erin Smile. Het oude rolsysteem (voor de kist) zit er ook nog in, daar gaan we waarschijnlijk een uitschuiftafel van maken Big Grin

[Image: P1030120.jpg]

[offtopic]kwijl...: dit laat menig vw liefhebber zijn hart sneller slaan!!!![/offtopic]
De verbouwing van de kamer laat nog steeds even op zich wachten. We zijn op dit moment erg druk bezig om de aanhanger af te maken en we hebben besloten om mijn Roodwang muk eerst een nieuw onderkomen te geven.
Maar zodra er vorderingen zijn, laat ik het weten Smile
Het heeft ook geen haast en soms is het aan te raden om eerst het een af te maken voor dat je aan het ander begint. Ik zelf heb hier soms nog wel eens las van haha...

We zien de verbouwing vanzelf verschijnen,
zo is dat ..Keulen en Aken zijn ook niet ...........

We wachten rustig af.
Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels begonnen met de voorbereidingen van onze kamer.
Zo hebben we besloten om vinyl te gaan gebruiken ipv de kamer te betegelen. Dit omdat deze kamer in tegenstelling tot een groene leguanenkamer niet heel erg vochtig gaat worden en er toch een dikke laag zand in komt te liggen.
We gaan de wanden en het plafond isoleren met piepschuimplaten. Die platen zijn op de wanden meteen gemakkelijk te bewerken.
Voor de UV-spots hebben we bij de welkoop van die broedlamphouders gehaald met keramische fittingen tot 175 watt.

Nu heb ik even een vraag over de lampen. We willen Solar raptor lampen gaan gebruiken. Wat is het advies? Voor de HQI lampen gaan met de VSA, of voor de standaard lampen? De aanschaf maakt me niet zoveel uit, we willen gewoon het beste. Zoals ik in eerdere topics gelezen heb, is dat de HQI lampen met VSA meer lichtopbrengst hebben en meer warmte uitstralen met minder wattages vergeleken met de standaard Solar Raptor lampen.

Zeg ik dit nu correct of heb ik dit verkeerd begrepen?
Want als dat zo is lijkt me de HQI lampen een betere keus, toch?

Graag jullie reactie Big Grin

Oja, en welk wattage zou dan aan te raden zijn?
ik gebruik nu de hqi 70 watt bij de leguanen, heb nog de gewone (160watt) bij de schildpadden. Het verschil is immens qua lichtopbrengst.

Ik zou bij zonaanbiddende dieren sowieso voor de hqi gaan...

greetz rigor
Om de kamer ook goed te kunnen verwarmen is het misschien wel een aanrader om 1 of 2 uur per dag een Osram Vitalux te laten branden. En dan naast deze lamp de HQI lamp(en) van Solar Raptor. De Osrams geven veel warmte af en zijn een van de beste UV lampen. Jammer dat ze vaak alleen in grote terrariums te gebruiken zijn omdat ze op een 70cm afstand moeten hangen. Dit zou in een kamer zoals die van jullie geen probleem zijn.

Het is maar een idee....
Ik zou in deze kamer ook zeker gaan voor de osram lampen, zeker ook gezien de warmte afgifte
volgens mij wordt het een duur grapje als je de osram 12 uur op een dag laat branden... ik zou persoonlijk voor de 70 watt hqi lampen werken en verwarmen met infrarood stralingspanelen....

greetz rigor
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18