Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Cyclura kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Zoals beloofd een foto van hoe de kamer er nu bij staat.

[Image: P1050919_zps4c20b3c1.jpg]
Zo'n kamer blijft de max. Ik wou dat ik er ook de ruimte voor had. Zeer mooi yoni
Blijft schitterend Yoni en Eddy. Nog steeds een keer afspreken want wil dit, als jullie dat goed vinden nog wel een keer in het echt aanschouwen. Bbq staat hier ook nog steeds op jullie te wachten hahha ;-)
Het is wat moeilijk op de foto te krijgen, maar de epipremnum doet het erg goed op de kamer.
Zoals op de foto hierboven te zien is, zie je rechts in beeld een sliert langs het touw geleid worden.
Inmiddels zijn er twee van die slierten via de lianen aan het plafond geleid en hebben elkaar nu bereikt.

[Image: P1060847_zps8c34b810.jpg]

Darwin knabbelt wel zo nu en dan de bladeren waar hij bij kan af, maar de plant doet het er gelukkig niet minder om.
Zag dat hij de plant inmiddels ook even heeft bemest Tongue Handige leguaan zeg.
Om een lang verhaal kort te maken, wij gaan verhuizen! En dat betekent, ons eigen huis moet verkocht worden.
Omdat lang niet iedereen zit te wachten op een leguanenkamer, hebben we besloten om de boel af te breken.
We hebben er even over moeten wikken en wegen, maar na het horen van diverse ervaringen van anderen en de mening van onze makelaar, toch maar dat besluit genomen. Tenslotte, de kans dat een nieuwe bewoner leguanen gek is, is denk ik erg klein :S
Maar dan moet er wel het eea geregeld worden. Gelukkig hadden Remco en Kim wat ruimte vrij voor Darwin (Leroy, ik verwacht van jou nog een verslagje Wink)

Dus afgelopen maandag hebben we onze grote vriend naar Limburg gebracht. Niet gemakkelijk, maar het is tijdelijk niet anders. 
Valt niet mee om ruim twee en een half uur in de auto te zitten met een leguaan op de achterbank die je steeds sneu zit aan te kijken... 
De kwartels konden we gisterochtend op een ander adres kwijt, dus daarna meteen begonnen met de afbraak.
Eerst de deur eruit, viel nog niet mee, want het was soms zoeken naar de schroeven die verstopt zaten onder het cement. 
Daarna konden de stronken/lianen en andere accessoires eruit gehaald worden. Dit gaat allemaal mee, want we gaan natuurlijk wel weer wat moois maken in ons toekomstige huis Smile
Na een emmer of 20 zand sjouwen was ik dat wel weer zat (ik heb me toch een spierpijn) en ben het kleine rotsje onder handen gaan nemen. Na wat beukwerk kwamen de drie standers in zicht. Deze los gezagen zodat de bovenkant eraf gehaald kon worden. Nog amper te huffen, maar gelukt.
Omdat het onderste gedeelte in mijn eentje niet te doen was (Eddy was 's middags aan het werk) ben ik maar verder gegaan met een van de wanden. De platen die daarop zaten waren al wat los gaan zitten na het losmaken van de deur. Dit ging gelukkig heel gemakkelijk en de auto was al snel volgeladen met bouwafval. 

Vandaag is Eddy weer bezig geweest en heeft onder andere de liaan en de andere stronk die vast zaten aan de grote rots los gekregen. Knap werk, want vooral die liaan zat goed verankerd. Ook is nu bijna al het zand uit de kamer.

We houden jullie op de hoogte van de vorderingen!

Hier een foto van Darwin met zijn sneue koppie:

[Image: P1070913_zpscezq2vef.jpg]

En foto's van het afbreken:

[Image: P1070998_zps8ixo59h0.jpg]

[Image: P1080002_zpsimh35q7s.jpg]
succes met het slopen wat meestal sneller gaat als opbouwen,maar altyd veel werk gezien de grote het verblijf van darwin ,ga er van uit dat hij wel weer een mooie plek terug krijgt op jullie nieuwe adres,waar gaan jullie nu wonen?
Gr huub
Hej Huub, ja veel werk, maar hopelijk niet de 4 maanden die we erin hebben zitten met de opbouw Wink 
Morgen weer druk bezig, dus we zullen zien hoe snel het gaat.
Het zit absoluut in de planning om weer wat moois te maken voor hem. Het is nog even afwachten waar we precies gaan wonen, maar dat het Limburg wordt is duidelijk ivm ons nieuwe werk daar.
Ergens omgeving Echt/Roerdalen
Hey Yoni en Eddy,

Jammer om te zien dat de kamer afgebroken moet worden. Voor ons uiteindelijk alleen maar mooi want wij verwachten straks weer net zo'n kamer terug met uitgebreid verslag hiervan Smile Wink

Gelukkig kunnen jullie Darwin bij Remco en Kim onderbrengen. Zal wel even wennen zijn zo'n lege kamer. Succes met het afbreken van de kamer en met de verhuizing.
ik heb Darwin even gezien deze week.....wat een monster is dat geworden zeg onvoorstelbaar.
Hopelijk kunnen jullie je snel settelen hier in het mooie Limburg. Kwa aanschafprijs huis valt het hier gelukkig mee.
Haha Brian, jij bent een mooie Tongue Maar we zullen zeker een verslag schrijven voor zijn toekomstige verblijf Smile
Al weten we niet of we het weer precies op dezelfde manier gaan doen.

Enne Leroy, wij verwachten natuurlijk van jou wat foto's van de nieuwe aanwinsten!

Maar ontopic, we zijn afgelopen dagen druk bezig geweest. Zondag zijn we met zijn tweeën aan het slopen gegaan en dat ging aardig voorspoedig. Het resultaat, een lege kamer een een tuin vol met meuk.

Vandaag wat puntjes op de i aan het zetten geweest om de kamer er wat appetijtelijker uit te laten zien voor potentiële kopers en natuurlijk alle meuk naar de stort gebracht.

Wel raar hoor, om in de kamer te staan en alles weg te halen. Maar niet al te veel bij stil staan, het is voor het goeie doel zullen we maar zeggen.

Al een heel eind opgeschoten:
[Image: P1080004_zpsbewuwauq.jpg]

En toen was alles eruit:
[Image: P1080005_zpsrnbg94wk.jpg]

En zo zag de tuin er uit:
[Image: P1080007_zpsxiwiookg.jpg]
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18