Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Terrarium bouwen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
(04-12-2011, 07:00 PM)arjankassenberg Wrote: [ -> ]is dit niks voor de waterbak http://www.bijbart.com/vloeibare-vijverfolie.html

Dit spul heb ik gebruikt in de leguaankamer, stinkt enorm :haha:

Wel balen dat het aquarium lekt. In principe als je aquariumkit gebruikt kan je na twee dagen de bak al vol zetten met water, het is wel handig om onder het aquarium een dunne piepschuimplaat te plaatsen voor stabilisatie.
Hey Jasper,
Heel erg jammer dat het aquarium lekte maar niks aan te doen.
Beter dat je er nu achter komt dan later daarom test je ook dit soort dingen..!!
Terrarium ziet er erg goed uit ga zo door einde is inzicht......
Wat voor dingen ben je nog allemaal van plan?

Terug van een weekje weg, had de aquarium vorige zondag maar opnieuw gekit.
Eerste wat ik heb gedaan toen ik terug kwam is er 70 liter water in gedaan en met succes!! Aquarium terug in de terrarium geïnstalleerd dan kunnen we morgen weer verder. Heb de warmte steen onder de leien ook getest, dit geeft heel goed de warmte door. Als ik de kabel goed leg worden die ongeveer 30 graden en neemt dit niet de volledige ondergrond in beslag dus ook dit komt goed uit.
Plan voor volgende dagen is de ondergrond rond de aquarium uitmeten en plaatsen, waterval proberen te maken, alle kabels van de filter monteren...
Ook ga ik de takken nog eens erin zetten om te zien waar ik moet opletten met de achterwand zodat ik daar ook zo snel mogelijk aan kan beginnen. Nog veel werk, maar het einde is inderdaad in zicht!!

Grtzz
Zo, hier nog wat foto's van de vorderingen deze week.
Heel wat prulwerk gedaan, gaat dus maar traag vooruit.
Pompen en alle darmen zijn geïnstalleerd, hout voor de ondergrond is op maat gezaagd, waterval is gemaakt en ondertussen de takken er nog eens in.
Ook heb ik al wat PUR gespoten op bepaalde plaatsen.

[Image: Foto-KFOM4WRD-D.jpg]

[Image: Foto-K7TT6NIK-D.jpg]

[Image: Foto-BTDHR3UC-D.jpg]

[Image: Foto-N3I8TPM4-D.jpg]

[Image: Foto-WDRTQIVP-D.jpg]

[Image: Foto-VVDEO4SU-D.jpg]

[Image: Foto-HXDVURZN-D.jpg]
kwijl... wat een prachtige lianen!
Hey hallo,

Ik sluit mij hier helemaal bij aan wat een mooie lianen..super..!!
Wat een mooie bak echt super maar dat wistje al..!!
Succes met de laatste loodjes......
Euh, heb je de lianen vastgezet met pur? Hoe wil je ze dan vervangen zonder je bak te slopen?
Super mooie bak trouwens!! :duim:
Zo na de feestdagen toch nog maar eens werk gemaakt van de terrarium. Ben nu met de achterwand bezig. Om even nog een antwoord te geven Smile , de takken staan niet vast met pur. Heb ik zo gedaan omdat het dan lijkt dat de takken echt uit de rotsen gaan komen. Alé ik hoop dat dat toch lukt Smile De gaten in de achterwand zijn er dus voor het plaatsen van de takken.
Hier nog wat foto's van de vorderingen!! Zit nu aan tegellijm laag 2 van de 5!

[Image: Foto-DCWQ8LRX-D.jpg]

[Image: Foto-XTWN6YWV-D.jpg]

[Image: Foto-MKC43YSD-D.jpg]

[Image: Foto-EWQGXLQN-D.jpg]

[Image: Foto-ST8WNIG4-D.jpg]

[Image: Foto-FUYJM6RB-D.jpg]
Kijk eens, hier wordt gewerkt Smile

Valt niet mee hé, dat tegellijm. Daar ben je toch wel even mee bezig :S

Wat is de bedoeling met die 'lege' strook op het rechterpaneel? En worden de naden bij de waterval nog dichtgemaakt of is dat demontabel?

Ik zou zeggen, ga zo door! Ben benieuwd wat het gaat worden!!

Groetjes!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13