Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Terrarium bouwen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Dat zijn hele mooie takken ik ben benieuwd naar het eindresultaat succes..!!
Hoi Jasper,

Mooie takken zeg...zien er mooi en wilderig uit. Dat is het poetsen en schoonmaken meer dan waard. Ik ben benieuwd hoe ze staan in de bak.

btw nu zien we ook je tuinhuis :duim:

Het tuinhuis staat nu vol met betonplex platen :duim:, polystyreenplaten en veel hout!!
Vandaag de kamer vrij maken, men platen wat op orde zetten. En dan kunnen we er morgen aan beginnen!
Had nog een bedenking. Tussen mij schuifruiten gaat een spleet zitten. Zou dit voldoende verluchting zijn (spleet van 125cm hoog) of zou ik nog een extra verluchtingsstrook maken boven de ruit??
Ik vroeg me ook af waar ik mooie grote terrariumplanten (nep) kan krijgen, in de reptielenwinkel waar ik normaal ga hebben ze enkel kleintjes en dat vind ik wel wat zielig voor in zo'n grote terrarium. Wil er veel groen inzetten om het tropische er toch wat in te krijgen :-)

Grzz
Hoi Jasper,

het gaat dus beginnen....leuk

qua verluchting zou ik zelf even bouwen zoals het nu is zeg maar dus aan de zijkant en evt met proefdraaien bepalen of je boven de ramen ook nog iets moet maken. Hier qua bouw even rekening mee houden. Je kan ook boven de ramen verluchting nemen die afsluitbaar is dan heb je zelf de keuze.

Voor een groot assortiment planten kan je eens kijken op de website van MAXIFLEUR
Als je in de showroom gaat kijken hebben ze zelfs hangplanten etc. die niet op de website staan.

alvast succes met bouwen.
Heel veel succes met het bouwen en de foto's gaan we wel zien.
Ik ga binnenkort ook het grote terrarium klaarmaken voor mijn 2 leguanen.
Ik weet niet wat jij gaat houden in dit terra maar kunstplanten werd mij afgeraden.
Wie kan hier iets over roepen????

Groetjes cliff
Heb al reeds 2 jaar kunstplanten in mijn huidige terrarium voor de leguaan. Toch nog geen problemen mee gehad. De leguaan heeft er eens aan gelekt en op proberen te bijten toen hij jong was, maar het smaakte hem toch niet denk ik Smile en heeft het sindsdien ook niet meer gedaan. Bedankt Roland voor de link, staan mooie dingen op en stukken goedkoper dan in de reptielenwinkel!!

grtzz
Dus beginnen met bouwen leuk man succes..!!
Roland inderdaat een leuke site daar is vast wel wat leuks te hallen voor mijn nieuwe terrarium.
Nou Jasper we gaan de foto's vanzelf wel zien......
Ik heb een terra met bijna dezelfde afmetingen als die jij wilt gaan bouwen, 2m breed, 2.3m hoog en 1m diep.
Als verlichting/verwarming heb ik 1 osram vitalux van 300w, 2 spots "bouwlampen" van 200w & 300w en voor de nacht hebben we een plafondverwarming van Energotech.

@ Cliff, Waarom en door wie werd het jou afgeraden om kunstplanten te gebruiken in een terra met leguanen?
Ik gebruik al 14 jaar kunstplanten en als er een nieuwe "plant"het terra in gaat moet mijn leguaan die wel even onderzoeken en aan proeven maar ze hebben heel snel door dat dit niet te eten is, oké........................alleen de kunstplant met kunstbloemen erin heb ik heel snel uit het terra moeten halen want de kunstbloemen waren binnen 2 dagen gehalveerd Undecided, ze zijn ook weer uit mijn leguaan gekomen en zij heeft er niets aan overgehoudenWink
@ stephanie ,

Ik weet niet meer wie het was maar er werd gezegd inderdaad dat ze zullen eten van de nepplanten.
Ik ben me 3 maand geleden kapot geschrokken toen mijn leguaan ineens Reptibark aan het eten was.
Vandaar mijn berichtje.

Groetjes cliff
Zo nu toch al 2 halve dagen bezig. Vlot toch al een beetje, maar vanaf morgen gaat het pas echt vorm krijgen. Was ook nog veel voorbereidingswerk te doen. Kruipt ook altijd meer tijd in dan je denkt.

De kader vanonder, links komt de waterbak, rechts een kast voor pomp, sproeisysteem en alle elektrische schakelaars etc.

[Image: Foto-JK74U76A-D.jpg]

Met de zijplaten erlangs, gewoon om eens te kijken hoe het eruit ziet Smile

[Image: Foto-FBAVPEDH-D.jpg]

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13