Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Terrarium bouwen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Erg gaaf gemaakt hoor Jasper. Hier kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen/hebben Wink
Ik vind hem echt heel mooi..!!
Dat heb je echt heel mooi gedaan.

Wij zijn nu ook al een aantal dagen bezig het schiet al mooi op..!!
Maar leuk om te doen je loopt wel tegen een aantal dingen aan maar dat is ook wel weer leuk.

Je hebt een heel erg mooi verblijf gemaakt voor je leguanen netjes hoor..!!
Phoei... Ik dacht in het begin, dat is een beetje 2-much met al die lianen, maar met die beplanting erbij ziet het er echt super uit!! Well done!
Ziet er heel goed uit, mijn complimenten.

Verlichting ziet er mooi uit en het aantal lianen is juist mooi dat er vele klim mogelijkheden zijn. Dit is wat ik in vele bakken mis en de iggy's zo zullen waarderen.

Ik ben verders erg benieuwd hoe het hout zich gaat houden komende maanden/jaren. Het was toch hazelaar ?

Straks nog de afwerking...vraagt ook nog een hoop tijd en energie maar dan heb je echt een hele mooie bak waar je met recht trots op mag zijn.

gr,Roland
Ik zat nog eens te kijken naar je topic, maar je achtergrond ziet er nu wel beter uit Smile Toch met je witbalans van je camera gespeeld?
Jah, ik heb geprobeerd tot de foto's zo goed mogelijk op het echte leek. Moet eigenlijk zeggen dat de bak bijna af is. Moet nog enkele dingen afkitten, 1 stukje nog met epoxy behandelen en men glas erin. dan kan ik beginnen te testdraaien terwijl ik aan de buitenwand begin!!!
(07-02-2012, 10:15 AM)Jasper Wrote: [ -> ]Jah, ik heb geprobeerd tot de foto's zo goed mogelijk op het echte leek. Moet eigenlijk zeggen dat de bak bijna af is. Moet nog enkele dingen afkitten, 1 stukje nog met epoxy behandelen en men glas erin. dan kan ik beginnen te testdraaien terwijl ik aan de buitenwand begin!!!

Ik zou zeggen, waar wacht je nog op Tongue
Zo, na een hele tijd niets van me te laten horen en hard werken zijn we er eindelijk weer :-) De leguaan is ondertussen verhuist naar zijn nieuwe woonst! De bak is zo goed als af. Heb nog 1 tegenslag gehad, de waterval die ik gemaakt had was niet waterproof. Daarom het testdraaien ook! dit heb ik nu opgelost door de holte te bedekken met een betonplexplaat waar 2 uitmondingen van de pompen in zijn bevestigd. Zo kan de leguaan er toch al in en kan ik op mijn gemak een oplossing zoeken voor de waterval. Vorige zondag was de grote verhuis. Ik merkte niet echt stress bij mijn leguaan. Hij was vooral nieuwsgierig! Hij heeft een halve dag zijn nieuwe bak verkend voor hij eens rustig op een plaats bleef zitten. Hij at zelfs al in de nieuwe bak uit mijn hand Big Grin Blijkbaar een goed stressbestendige leguaan die van mij. De buitenwand zit erop, ik heb alles bedekt met decoratiepanelen. Een soort kliklaminaat eigenlijk. Ging heel vlot en ik vind dat het er prachtig uit ziet! Hier enkele foto's!!

[Image: Foto-EQ7FRYKX-D.jpg]
Hier zit de zijwand erop.

[Image: Foto-6V7HLVUM-D.jpg]
De andere zijwand, zonder afwerk hoeken.

[Image: Foto-FCQKQJWR-D.jpg]
Tussendoor jammer genoeg geen foto's meer genomen, dus dit is het uiteindelijke resultaat!!!

[Image: Foto-ANUMOEC8-D.jpg]

[Image: Foto-WIRZMYBN-D.jpg]
De leguaan is al te zien onder de UV-lamp. Zijn favoriete plekje!!

[Image: Foto-X43VN6GU-D.jpg]

[Image: Foto-QILRG64X-D.jpg]

[Image: Foto-KYHHFCN4-D.jpg]
De kast waar alle aansluitingen, pompen etc. staan. In de kast hangt led-verlichting om alles goed terug te vinden ;-)

[Image: Foto-RK8KY4YM-D.jpg]

Geef gerust jullie mening, ik ben in ieder geval al zeer tevreden over het resultaat!!

Groeten.
stoere/originele afwerking zo met dat laminaat Big Grin

Ik moet zeggen dat ik je liaan/takken constructie een genot vind ^^ super mooi gedaan en alles handig onder het terrarium lijkt me ook handig Big Grin

en zoals al eerder gezegd is je achterwand zo echt een stuk mooier dan op oudere foto's Big Grin
jeetje, wat een fantastisch mooi meubelstuk is dat geworden. zeer origineel en mooi met de panelen... je brengt mij op idee├źn! vrees alleen dat het voor mij net te duur zal uitkomen Sad

greetz rigor
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13