Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Aanmelding forum
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Normaal ben ik niet z'n forum mens. Maar na enigetijd te hebben rondgekeken dacht ik, kom laat ik me ook eens aanmelden.
(staat zoveel info hier! echt top!)

Mijn naam is Mathijs en ben 22 jaar, sinds dat ik kon praten ben ik al gek op reptielenen andere dieren.

Toen ik een jaar of 15 was heb ik mijn ouders zo ver gekregen dat ze mee gingen naar de beurs in Houten en ben sinds die dag begonnen met 2 rode rattenslangen uiteindelijk kwam er een 3e bij en nu 7 jaar later heb ik er 6 zitten (verschillende kleuren) waar van 1 van mijn eigen nakweeks van 2 jaar geleden.

Ik wil al een lange tijd beginnen aan een leguaan maar vo0ral mijn moeder vond de slangen al genoeg reptielen.
Verder heb ik namelijk ook nog een rottweiler, 2 oude ratjes en wel meer als 30 voer/kweek muizen(is moeders ook erg blij mee Tongue
Maar aangezien ik nu op mij zelf woon met een leuke baan ben ik begonnen met een bak te bouwen voor een leguaan. Ben dus veel aan het zoeken naar info en ideeën aan het op doen!

Met vriendelijke groeten

Mathijs A.K.A Plantje
welkom hier op het forum, je kunt hier volop info krijgen, en vragen mag ook altijd.
je kunt ook onze zoekfunctie gebruiken , scheelt een hoop zoekwerk :mrgreen:
https://sdgl.org/forum/search.php :welcome:
:welcome:
Welkom op het forum, hier op het forum kan je alle info vinden die je nodig heb Wink .
Ik heb hier thuis ook een rattenslang (guttata) met de kleurslag lavender.
welke kleurslagen heb jij allemaal.

Groeten Brian Hoks.
Dank u dank u Big Grin

Ik heb op het moment nog 2 wildkleur, 1 missingblack (rozige), 1 missing black motley (rood met geel) en een hypo strawberry.

Ik heb mijn snow (man) 2 jaar geleden gekruist met de missing red van mijn nichtje,
daar kwam voornamelijk missing red uit(stuk of 27). 1 ei was echter een tweeling (waar van 1 niet echt ontwikkeld was). Die wel ontwilkkeld was was een stuk kleiner dan de rest (en lichter van kleur) dus deze heb ik zelf gehouden. Deze nijgt steeds meer naar ghost te gaan Tongue
Mijn snow is helaas vorig jaar overleden deze was een jaar of 6 toen ik hem kreeg en heb hem ongeveer 5 jaar gehad.

Groeten Mathijs.
Welkom
Hoi Mathijs,

Ook wij wensen je welkom op deze forum.
Je zult hier goede,bruikbare informatie vinden.
We wensen je succes en veel leesgenot bij het maken van je terrarium :tumb up:

gr zoé
Zo na ongeveer een jaar eindelijk weer eens normaal toegang tot een pc en hoef ik dus niet meer alleen het forum uittepluizen via mijn mobieletelefoon Tongue in middels heb ik nu zo ongeveer een jaar mijn leguaan Sammy.

Even wat informatie over Sam:

Sam is in maart 2010 door een collega van mij gekocht in rijswijk...
Volgens hun was Sam toen ongeveer 6 maanden ( ongeveer 52cm)
en hij zat er in een veel te kleine bak.

Ik heb sam over genomen omdat hij tegenover mijn collega aggressief gedrag vertoonde (slaan happen en blazen ect).

Zoals je kunt zien heeft sam redelijk wat blauw in zijn nek en een vrij lichte kleur grijs op zijn kop. Aan gezien hij ook nog eens horentjes heeft op zijn neus denk ik aan iguana rhinolopha Blue-diamont.

[Image: 20110929005.jpg]
Close-up
[Image: 21583816083451731112710.jpg]

[Image: 22164116083443064446910.jpg]
(sam voor het eerst in een grote bak).

[Image: img20120607wa0008.jpg]
Mijn zelfbouw aqua-terra.

[Image: 20110929001.jpg]
Half jaartje later hier kan je ook goed mijn aquarium zien die ik in mijn zelfgeboude terra heb gestopt.
(met dank aan alle foto's en info van AQUALINGEN wouw wat zijn jou terra's mooi)

Overigens heeft sam in het afgelopen jaar hooguit 2x in het aquarium gezeten (meer uit schrik er in gesprongen dan voor zijn eigen plezier).

Sinds een maandje (Meer zon in de woonkamer) is Sam een beetje veranderd, hij gaat nu ongeveer 2x per dag in zijn aquarium bad (laat gelijk zijn ontlasting lopen) om daarna weer te gaan zonne Smile
Heb het aquarium dus niet voor niets er in gebouwd haha.

Sam is nu trouwens rond 1m lang mist ongeveer 1cm van zn staart.

Met het vooruitzicht dat we binnenkort naar een eengezinswoning gaan verhuizen het ik afgelopen beurs in Houten Suzanna (Suus in de hoop op een vrouw ze heeft bijna geen zichtbare poriën) er bij gehaald.
Suus is een Rode leguaan nakweek van Aqualingen Tongue

[Image: img20120607wa0006.jpg]

Op het moment het ik ook nog 2 logees zitten namelijk Sofie
[Image: sophieg.jpg]
Die komt als het goed is uit El-Salvador zei zit nu bij sam.

En wengji (een man die ondanks zijn lengte al flinke poriën op zijn achter poten heeft), deze is kleiner dan Suus dus die zitten met hun 2e in een tijdelijke kleinere huisvestiging, deze wil alleen nog niet leuk voor een foto blijven zitten dus die volgt hopelijk nog.

Wengji ligt graag bij Suus op haar rug (ziet er erg appart uit zo dat groen op rood Smile) Gelukking heeft Suus er geen problemen mee, anders dan Sofie die werd er een beetje moe van als de kleine op haar kroop.
Hey hallo,

Welkom hier op het forum..!!
Ten eerste hele mooie foto's mooie leguaantjes......
Je hebt een leuk terrarium gemaakt, wat had jij daar als bodembedekking gebruikt?
Ik kon het niet echt zien aan de rechterkant van jou terrarium..!! Ik was wel benieuwd......
welkom op het forum
Pages: 1 2