Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
witteherder Wrote:Wauw
Is wel heel tof om zo de vorderingen te zien

Is maar goed dat je er niet hoef bij te zijn....Vanavond met de buurman een liaan van 80 a 90 kilo vast gemonteerd op een plek waar we hem niet in gedachten hadden. Wat een klus :x (bloed,zweet en ....) Eerst de plek bepalen en vervolgens een gat boren door 20cm dik hout. Helaas hebben we niet zulke lange boren dus moesten we van twee kanten boren en hopen dat we exact uitkwamen. Hier was wel wat kunst en vliegwerk voor nodig. Vervolgens een 12mm dik gat in het plafond boren voor verankering van de draadeinde. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en zijn we reuze blij dat deze prachtige liaan een plekje heeft gekregen.

[Image: Foto-HUUX8H7D-D.jpg]
[Image: Foto-ZFCXOWSE-D.jpg]
En er volgen er meer....
Dat is inderdaad een aardige liaan die jullie daar hebben opgehangen.
Hoeveel woog hij ongeveer.
Die moet je ook echt goed bevestigen want als die valt heb je een aardige dreun en misschien een platte leguaan als die eronder loopt.

Ben nu wel heel benieuwd hoe het wordt.
Groeten Brian Hoks
Brian Hoks Wrote:Dat is inderdaad een aardige liaan die jullie daar hebben opgehangen.
Hoeveel woog hij ongeveer.
Die moet je ook echt goed bevestigen want als die valt heb je een aardige dreun en misschien een platte leguaan als die eronder loopt.

Ben nu wel heel benieuwd hoe het wordt.
Groeten Brian Hoks

80 a 90 kilo schatten we.
Lanste deel is 220 cm en het korte deel 150cm.
Hij zit vast met een 10mm keilbout en een stuk draadeind (zie foto). Hier kan je gewoon aan gaan hangen zo sterk. Verders staat de onderkant stevig in de hoek gedrukt en wordt nog vast gezet met een keg.

Als het af is moet je maar eens komen kijken. Op foto krijg je het toch niet zo duidelijk ook omdat de ruimte te beperkt is. Owja Paula komt ook kijken kan ze mteen de baby leguanen zien. Kan beter een SDGL dag houden whahaha Idea

Gr, Roland
Dat is dan echt een aardige liaan, dat zou je zo op de foto inderdaad niet zeggen.
Het aanbod om te komen kijken sla ik natuurlijk niet af :lol: .

Het begint bij mij ook weer te kriebelen om weer eens wat te gaan bouwen maar moet eerst een eigen huisje hebben waar ik de ruimte heb en daar wil ik ook een kamer apart voor me dieren maken.

Me vriendin is soms jaloers op de leguaan en de andere reptielen die ik heb.
Er gaat nou eenmaal gewoon veel tijd en aandacht in zitten.
En vrienden verklaren mij voor gek haha geweldig zo'n hobby Tongue

Groeten Brian Hoks.
wat ziet dat er super gaaf uit Confusedhock: Smile
Brian Hoks Wrote:Me vriendin is soms jaloers op de leguaan en de andere reptielen die ik heb.
Er gaat nou eenmaal gewoon veel tijd en aandacht in zitten.
En vrienden verklaren mij voor gek haha geweldig zo'n hobby Tongue

Groeten Brian Hoks.

Welkom in mijn wereld hahahaha :lol:
Schiet al aardig op aqualingen
Nou het wordt wel een hele mooie kamer zeg

Maar 80-90 kilo

Amai dat doe je ook niet "even" bevestigen

Maar de leguanen zullen er zeker wel blij mee zijn.
Ben zeer benieuwd als het af is en ik dan kan komen kijken (en kwijlen hihi)
We zijn weer een stukje verder met de lianen. Er komen nog twee stuks bij, 1 over het water en 1 om vanaf de vloer op de oever te kunnen komen. Morgen alles goed vast zetten en doorgaan met piepschuim plaatsen.

[Image: Foto-CA4NILFK-D.jpg]
[Image: Foto-JNNBMJ8X-D.jpg]
Dat ziet er wel proper uit voor zover je het al kan zien, ben benieuwd naar het resultaat Smile
Tryptamines Wrote:Dat ziet er wel proper uit voor zover je het al kan zien, ben benieuwd naar het resultaat Smile

Verwachting is eind januari. Liefst eerder maarja vraagt toch wel een hoop tijd om alles goed af te werken.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26