Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Leuke site zeg

Heb hem voor mijn terrarium ook maar bewaard hihi

Gaan we er iets moois van maKEN
witteherder Wrote:Leuke site zeg
Heb hem voor mijn terrarium ook maar bewaard hihi
Gaan we er iets moois van maKEN

Dat is juist de bedoeling whahahah met ze allen een mooie bak maken...SDGL powerrrr..

Ze zijn net begonnen en het kan veel gekker in US & canada is dit vrij normaal. Hier in europa is dit een opkomende markt. Ik ben hier al een jaar mee bezig en wilde graag stempels (www.rockmolds.com) uit US over laten komen totdat ik Kayadecoratie tegen kwam op het net.

Hoop snel jullie wat te kunnen laten zien. Ben zelf ook erg benieuwd.

gr, Roland
dit is erg mooi hoor, ben dan wel heel benieuwd hoe dat in een leguanen terrarium eruit zal zien.
ik denk dat dit dan een super mooi terrarium wordt.
op die site staat een filmpje over hoe je een boomstam maakt maar dat is erg gaaf zeg.

wanneer krijgen we weer foto's te zien dan Wink
groeten brian hoks.
Brian Hoks Wrote:op die site staat een filmpje over hoe je een boomstam maakt maar dat is erg gaaf zeg.

wanneer krijgen we weer foto's te zien dan Wink
groeten brian hoks.

Die boomstammen die hou ik maar echt maar in de toekomst wil ik ze wel zo kunnen maken. Foto's zullen vanaf morgen zo nu en dan gaan komen.
Hier alvast een paar foto's van de vorderingen.
Hier het kale filter gemaakt van glas, het is een eenvoudig filter omdat ik wekelijks het water afvoer naar het riool. In tegenstelling tot alle andere bakken komen hier dus geen vissen in. De afgelopen twee jaar veel ervaring opgedaan met leguaan drollen en ben er inmiddels achter dat drie leguanen heel veel mest produceren. Het gaat nu nog maar net goed met de vissen en moet dan wel elke twee weken water verversen en goed onderhoud plegen. Doel van dit filter is dus mechanische filtratie met minimale biologische werking. Omdat ik elke week het gehele bad zal verversen zal de kolonie bacteriën voor omzetting van afvalstoffen afsterven. Door mechanische filtratie zal het water toch in beweging blijven en niet zo snel gaan rotten of stinken.
[Image: Foto-OWYMN8DB-D.jpg]
Hieronder is het filter dichtgemaakt en de sleuf gaat er voor zorgen dat ik van buitenaf het waterpeil kan zien zonder het filter open te hoeven maken. Onder het filter zie je een mdf plank deze is weg te halen zodat ik bij de elektra kan komen. In dit kastje zit ook de temperatuur bewaking van de radiator, als deze warm wordt zal er door het rooster koude lucht worden aangezogen en langs de radiator geleid worden en vervolgens boven het bad weer de kamer in worden geblazen.
[Image: Foto-PBZOMG63-D.jpg]
Dit is de rechterzijde van de kamer en 1 van de lianen zal op dit blad komen te staan. De ruimte op de vloer is bestemd voor twee legbakken die los geplaatst gaan worden. Na de eileg worden deze weer elders opgeslagen.
[Image: Foto-XOLSVP4G-D.jpg]
Een foto vanaf me bureau stoel. De horizontale vlakken zijn afgewerkt met betonplex om een vlakke stevige constructie te verkrijgen. Het geheel wordt afgewerkt met natuursteen tegels (morgen komen hier foto’s van)
[Image: Foto-J4FPULVN-D.jpg]
we want more :yahooo:
ziet er super uit Roland..je kon wel vakantie hebben Big Grin
Ga je nog iets doen tegen de gladde wand van het bad?
Ik heb ergens ooit gezien dat ze het witte van een bad met een soort spul een licht tint konden geven, ik ga even zoeken waar dat was.
ziet er super uit hoor, ben wel heel benieuwd hoe het is als de kamer helemaal af is.
dan hou je toch wel een keer een open huis he :roll: :lol:

misschien kan je het bad insmeren met epoxyhars en daar dan cocopeat over heen strooien dat ziet er erg natuurlijk uit ik weet namelijk niet of je het bad kan verven en er dan epoxy overheen kan smeren.
hadden jullie al iets in gedachten om iets met het bad te doen of willen jullie het lekker zo laten.
denk wel dat het bad aardig glad is voor een leguaan als er niks mee gebeurd.

groeten brian hoks.
Het bad wordt nog gedeeltelijk voorzien van natuursteen en de wanden krijgen een coating van Impermax (grijs). Impermax is een vloeibare vijverfolie die stug en elastisch uithard. Of het geheel geschikt is voor leguanennagels is nog onduidelijk.
Uiteindelijk zal er niets meer van het witte te zien zijn en hoop hiermee ook de wand wat stroever te maken.

Momenteel ben ik met de tegels bezig om deze passend te maken op de oever, foto's volgen.

[Image: Foto-XAYUUIH8-D.jpg]
[Image: Foto-3BKMYSXX-D.jpg]
[Image: Foto-GJHOUBIH-D.jpg]
Wauw

Is wel heel tof om zo de vorderingen te zien
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26