Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Is dat die op 12 december? Jullie staan er ook met lianen toch? Meen ik ergens gelezen te hebben.

Tis wel een uurtje rijden, moet ik even kijken nog, wel leuk om even te kletsen op zich natuurlijk.
idd 12 december in Houten en we staan met 10 meter stand aan lianen naast SDGL.
Er komen meerdere donateursleden dus gezellig gaat het zeker worden.
Ik heb de gewone met ingebouwd voorschakelapp. van 160watt van Solarraptor nu ongeveer 3 maanden hangen en tot heden nog niet gezien dat hij is uitgevallen of knipperde.
Osram heeft weliswaar de hoogste UVB opbrengst maar ik vind de lichtkleur erg tegenvallen en mijn leguanen lagen zelfs nog vaker onder de powersun dan onder de osram.
Ik denk dat is de osram gaat gebruiken als UVB-boost en wil de warmte van 300 watt benutten voor in de ochtend uren. Daarna schakel ik over op Bright sun en Solar raptor in allerlei wattages. Momenteel heb ik 7 verschillende UVB lampen branden.
In de nieuwe kamer zal ik ook opnieuw starten met de solarraptor 160 watt.
@ leroy.

Gebruik je de 160 watt ook in die korf/kap van de boerenbond?
Die kap heb ik namelijk ook. Die kap kan toch ruim voldoende warmte kwijt door die sleuven?
ja ik gebruik die ook dezelfde kap en voor de 160 kan hij genoeg warmte kwijt.
De osram heb ik toen uit die kap gehaald omdat deze de warmte niet goed kwijt kon hierin.
Heel mooi terrarium maar mijn vraag was waar koop je zulke takken:o

Wink Alvast bedankt
Hallo heel mooi terrarium moet ik zeggenSmile

Maar hoe komen jullie toch allemaal aan zulke mooie takken?

gr kevin
kevinveeke Wrote:Heel mooi terrarium maar mijn vraag was waar koop je zulke takken:o

Wink Alvast bedankt

Hoi hoi Kevin,

Welkom op het forum van SDGL.
Deze lianen zijn a.s. beurs in Houten (12 december 2010) te koop we hebben daar een stand van 10 meter breed met vele maten en vormen. Prijs is gunstig en kwaliteit is goed, niet onbelangrijk het is legaal verkregen hout. We staan in zaal 1 naast de stand van SDGL. Indien je interesse hebt ben je van harte welkom.
Hou rekening met de lengte van de lianen deze zijn over het algemeen 2,5 meter lang.

Gr, Roland en Simone
Beste allen,

Inmiddels (na een half jaar) zijn we al weer een paar dagen bezig met de leguaankamer en zullen we weer de topic gaan bijhouden met tekst en foto's of misschien zelfs video.

Het laatse wat ik van de zomer heb gedaan is het filter plaatsen en inbouwen.
Deze is nu afgetimmerd met betonplex en ben momenteel bezig met de natuursteenplaten. Deze heb ik de 24e bij een importeur opgehaald en vandaag gedeeltelijk op maat gezaagd. Datgene wat op maat is ben ik nu aan het afknabbelen om een meer natuurlijk effect te krijgen.
Enkele piepschuimplaten zijn tegen de muur geplakt en deze wil ik met een soort flexibele beton gaan afwerken en vervolgens met een stempel de groeven er in drukken. sinds kort is er een bedrijfje actief hierin en willen dit komende periode goed gaan promoten op de nederlandse markt. Zelf denken ze meer aan decoratie voor binnen en buitenshuis, echter is dit materiaal uitmate geschikt voor grote terraria. Binnekort ga ik bij ze langs en zal mbv foto's proberen te laten zien wat de bedoeling is en het resultaat zal zijn, zie http://www.kayadecoratie.nl
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26