Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Volgens mij zou ik nog wat nieuwe foto's plaatsen. Verlichting ga ik binnenkort weer aanpassen want het wordt te warm met deze dagen. Even een foto van 2012 welke ik zojuist tegen kwam.

[Image: Foto-IG6XLYKC-D.jpg]
Foto's zijn altijd welkom!
Zijn er trouwens nog dingen geweest op de kamer waarvan je nu zoiets hebt van, hmm had ik dat misschien toch maar anders gedaan?
hoezo verlichting aanpassen ivm warmte, is het geen idee om een lagere wattage te gebruiken of mis je dan lichtopbrengst of om bepaalde lampen uit te zetten.
Ik las laatst van iemand die een terrarium buiten heeft dat hij uvb doorlatend glas gebruikte, misschien is dat wel een oplossing bij jou dan zou je dus alleen nog hoeven bij te verwarmen.
Ik vraag me wel af hoeveel UVB hij doorlaat en hoeveel straling er is in de winter

groet
@Yoni, Als ik het over zou kunnen doen zou ik de muren iets lichter van kleur maken en had ik de ramen meer beschermd tegen de nagels van zwangere leguanen.

@Leroy, Ik pas het aan omdat de kamer te warm wordt in de zomer en ik bij uitschakelen van lampen licht mis. Nu werk ik met 3x70 watt solar raptor en 8 ledlampen. in de winter kan ik er 80-100-160 watt bijhangen. Ik heb hier al een aansluiting voor welke ik met een connector zo aansluit. Nu is daar niets van zichtbaar.

Het gebruik van uv doorlatend glas is mij sinds de eerste productie bekend aangezien dit breed is gepubliceerd door mijn werkgever die tevens producent is.
Vandaag de dag wordt het ook veel toegepast bij zonnepanelen. Het wordt (nog) niet geproduceerd voor dubbel glas zover ik weet. Enkele donateurs die bij mij over de vloer komen hebben de praktijktesten al kunnen zien aangezien ik hier een voorbeeld heb staan (verkregen via mijn werk, dank aan Fleur O.) Misschien dat ik hier nog eens een keer een aparte topic over open. btw productnaam is CLARYL.

[Image: Claryl-1.gif]
(29-07-2013, 12:10 PM)Yoni van Uden Wrote: [ -> ]Foto's zijn altijd welkom!

[Image: Foto-TEOSQKPP-D.jpg]

[Image: Foto-SR6FR4SB-D.jpg]

[Image: Foto-TGIKGOFA-D.jpg]

[Image: Foto-GQI4XOAE-D.jpg]
Leuke foto's Roland......super..!!
Wat een mooie beesten.......
Wat een reus die je op je arm hebt.
Hele mooie dieren!:duim:
Toppie, en wat zijn ze toch mooi rood zeg!
Zal wel een lekker gewichtje zijn zo op je arm, hoeveel weegt ie?
Prachtige foto's Roland, blijven schitterende dieren die je daar hebt zitten.
Lekker hé zo'n 6 kilo zware leguaan op je arm, zal wel vermoeide armen krijgen na een tijdje hahah..

Over het UV doorlatende glas: is het nou zo dat het glas dan 100% UV doorlaat of maar een deel. En is dit wel een beetje te betalen voor de gewone consument of moet je dan echt je portemonnee trekken? Anders zijn leguanenterrariums/verblijven bouwen tegen de buitenruit aan een groot voordeel in de zomermaanden, helemaal als je de tuin/raam op het zuiden hebt zitten. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar meer informatie over dit glas.
Geweldig die foto met jou en Max!, zo zie je pas echt hoe machtig mooi hij is. Hopelijk mag ik hem en al het anders moois dan ook binnenkort bezichtigen :woot:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26