Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
(30-11-2011, 02:54 PM)Brian Hoks Wrote: [ -> ]Ziet er goed uit, slim idee :duim:

Veel mensen hebben hier een bak (terrarium) en daar dus weinig last van omdat daar meestal een lichtbak bij gebouwd wordt, maar bij een kamer (zoals die van jullie) heb je dat niet en dan is dit een super oplossing. Wil niet weten wat er zou gebeuren als een grote leguaan aan zo'n stroomdraadje gaat hangen.

Dan denk ik dat jij bij een bekende kweker op dit forum een nieuw leguaantje kan gaan halen..!!

Ben daar ook bang voor.
Zoals Roland het nu heeft gedaan is super, netjes en veilig weggewerkt en mocht er echt iets zijn kan je er ook makkelijk bij.
(30-11-2011, 03:08 PM)Brian Hoks Wrote: [ -> ]Ben daar ook bang voor.
Zoals Roland het nu heeft gedaan is super, netjes en veilig weggewerkt en mocht er echt iets zijn kan je er ook makkelijk bij.
Daar heb je inderdaat gelijk in..!!

heb vol bewondering dit topic gelezen , in een woord geweldig , complimenten
Hoi Sita, dank voor de complimenten ik hoop dat je er veel aan zal hebben en mochten er vragen zijn dat hoor ik het graag.

gr,Roland
hallo. ik zit hier vanavond voor het eerst en het eerste forum onderdeel wat ik lees is jullie verhaal..

GEWELDIG!!!!..

echt super mooi gedaan..
ik heb nog geen leguaan of ruimte voor een kamer maar.. wil het super graag dus ben vast alles aan het inlezen..
nou ben ik bekent met tegellijm wanden..
maar hoe werkt dit decorbeton? en waar kan ik het krijgen..
en hoe kleur je het ?

alvast bedankt !!..

gr
Als eerste dit verlag lezen zal je een virus geven, dit verslag heeft al meerdere mensen geholpen en jaloers gemaakt hahah.. Zij kunnen je zelf het beste uitleggen hoe zij die decorbeton gebruikt hebben, maar zoals ik al zij het blijft een plaatsje en geeft veel mensen inspiratie om leguanen te gaan houden...
fijn dan dat ik erg verslavingsgevoelig ben hahah..
vind het idd echt toffe beesten...
nu maar wachten tot ik ruimte heb !!..
ok we wachten af op uitleg...

x
Vaak worden deze wanden ( de wanden die gestempeld worden)
Met cement en compactuna gemaakt .
Dit zorgt er voor dat het goed plakt tegeb de muur en is nog waterdicht ook.
Het stepelen word gedaan met silicoonen platen met daar een structuur op die je drukt op de muur .
Dit geeft echt een geweldig efect .
Meschien dat rolland of simone hier nog foto's van hebben

Is eigelijk ook de methode van de dierentuinen.
Google anders ook even
George houthoff

Hier heeft ook een stukje van ingestaan in onze varia .
Daarom is het ook heel leuk om donateur te worden zo vang je de varia waar allemaal leuke dingen in staan en mooie informatie.
En je steund de stichting ook nog eens
(04-03-2013, 09:19 PM)debruin1990 Wrote: [ -> ]hallo. ik zit hier vanavond voor het eerst en het eerste forum onderdeel wat ik lees is jullie verhaal..

GEWELDIG!!!!..

echt super mooi gedaan..
ik heb nog geen leguaan of ruimte voor een kamer maar.. wil het super graag dus ben vast alles aan het inlezen..
nou ben ik bekent met tegellijm wanden..
maar hoe werkt dit decorbeton? en waar kan ik het krijgen..
en hoe kleur je het ?

alvast bedankt !!..

gr

Hoi hoi dank voor de complimenten. Decor beton zoals hier gebruikt is een beschermd materiaal wat alleen door mensen met opleiding en certificaat aangebracht mag worden dus zelfstandig plaatsen is onmogelijk daar je het materiaal niet kan verkrijgen. In Nederland zijn twee mensen hiervoor gecertificeerd en weet eigenlijk niet of ze nog met dit product werkzaam zijn. Het is voor nederlandse begrippen vrij nieuw echter in VS,Canada en UK populair.
Bovendien zijn de kosten behoorlijk hoog in vergelijking met zelf bouwen. Je zal denk ik de werkwijze van Arjan moeten toepassen en op zoek moeten naar praktijkvoorbeelden van andere. Zodra je een beetje het idee hebt heo en wat zou ik eerst eens oefenen op een kleine proefplaat of iets dergelijks.

heel veel succes.
gr,Roland
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26