Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Yoni van Uden Wrote:Vond het ook leuk om kennis te maken.
We zijn in ieder geval erg blij met de grote liaan.
Haha de reacties van de rij bij ingang waren ook wel leuk `volgensmij hebben die mensen een iets groter terrarium dan ons`
Als we gaan beginnen met de kamer komt er zeker een eigen topic.

Het is altijd fijn om een gezicht(en) bij een naam te hebben. Ja dat is idd grappig meeste mensen hebben in winkels nog nooit zulke grote lianen gezien en de vorige keer wist de hele beurs wie we waren omdat we met een vrachtwagen aankwamen en twee keer zoveel lianen bij ons hadden waarmee we de hele ingang hadden geblokkeerd :lol: .
Jullie topic zal een mooie aanvulling zijn op het forum met name omdat het om de Cyclura gaat. Verders een mooi voorbeeld hoeveel ruimte ze nodig hebben. Ik ben ook zeer benieuwd hoe het gaat worden.
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie kamer Yoni.
Je moet alles inderdaad goed bedenken en de tijd ervoor nemen.
Je weet nu hoe je met beton kan werken Big Grin.
Jullie zijn ook erg leuke mensen en wat hebben we gelachen in de dierentuin.

Groetjes cliff
We gaan er zeker de tijd voor nemen Smile dus jullie moeten nog even geduld hebben Tongue
Eddy heeft in ieder geval al een flinke partij DAS klei gehaald, dus we kunnen een miniatuur gaan maken.
De lezing van Houthoff heeft heel veel inspiratie gegeven, mijn handen jeuken enorm.
Vond het afgelopen zondag ook echt heel gezellig, beetje ons kent ons gevoel en qua humor lagen we elkaar allemaal wel volgens mij. Zeker voor herhaling vatbaar!
Ook ik ben met een kamer begonnen voor de leguanen. De lezing op het symposium was geweldig maar zal het zo niet kunnen uitvoeren hou het iets simpeler. foto's zal ik later plaatsen.
Wat leuk Bram dat je ook een kamer voor de leguaantjes maakt. (Ik kan het zo ook niet uit uitvoeren)
Symposium was inderdaat geweldig en zeer gezellig..!!
Ik ben benieuwd naar je foto's. Succes met bouwen.
Hoi Bram

als het af is kom ik wel eens bewondederen hoor

zeer benieuwd naar de foto┬┤s
Heey bram ,

Alles goed?
Ik ben ook zeer benieuwd naar je leguanen kamer.
Heel veel succes gewenst.
Hallo allemaal ik ben alweer een poosje bezig met de leguaankamer zie mijn eigen topic.
Naar aanleiding van een andere topic kwam ik erachter dat ik hier iets nog niet had besproken.

Het gaat om de afwerking van het plafond en toegepaste ideeen.

Even een stukje uitleg de bedrading van de lampen komen van buiten de leguaankamer en lopen dan naar een centraal punt in de kamer. het centrale punt is een holle rots aan het plafond waar de voorschakelapparaat en stopcontacten zitten. Van uit dit punt loopt de bedrading over het plafond door naar de verlichtingspunten.
De bedrading is weggewerkt in dunne lianen zodat deze niet te zien zijn en ook niet door de dieren gepakt of aangeraakt kunnen worden. De lianen zijn daarna wat aangekleed met bladgroen.

hieronder enkele foto's

[Image: Foto-QCPVSRO6-D.jpg]

[Image: Foto-XXSZBMPR-D.jpg]

[Image: Foto-CDZ76MAV-D.jpg]
Ziet er goed uit, slim idee :duim:

Veel mensen hebben hier een bak (terrarium) en daar dus weinig last van omdat daar meestal een lichtbak bij gebouwd wordt, maar bij een kamer (zoals die van jullie) heb je dat niet en dan is dit een super oplossing. Wil niet weten wat er zou gebeuren als een grote leguaan aan zo'n stroomdraadje gaat hangen.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26