Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
thilde Wrote:wist je niet dat ze eitjes had??
Maar wat super leuk Smile Smile
Dat wordt neer bakken bouwen haha :mrgreen: :lol: Smile

Dat ze eieren had was zeer goed te zien maar ik verwachte ze pas 3e week maart.

Ik moet idd nog wat bouwen maar we gaan alleen verder met de rode leguanen en de overige dieren worden bij kennis en of vrienden geplaatst. Alle Andere nakweek wat we nu nog hebben zijn we aan het aanbieden om straks voldoende ruimte te hebben voor eventuele nakweek.
het wordt anders een beetje overbevolkt in je huis :mrgreen: :lol: Smile
thilde Wrote:het wordt anders een beetje overbevolkt in je huis :mrgreen: :lol: Smile
:lol: Ligt eraan hoeveel er uitkomen, voorlopig hebben we voldoende terra's en ruimte om dit gelukkig te kunnen doen. Voor de rode nakweek hebben we al een lijst met gegadigden. deze kunnen we natuurlijk niet jaren in huis houden ik schat in maximaal 1 jaar totdat de laatste verkocht is en dan krijgen we alweer nieuwe waarschijnlijk.
ik hoop voor je , dat je ze allemaal een goed tehuis kunt geven Idea Smile
Vind de kamer echt super geworden, maar ik zit met een paar vraagjes.
Aangezien wij ook een soortgelijke kamer willen gaan maken voor de toekomstige cyclura's.
Hebben jullie naast de CV en de warmte/UV lampen nog andere verwarming om de kamer op de juiste temperatuur te krijgen? Zo niet, zou dit voor een kamer van 12 m2 dan ook voldoende wezen? (uitgaande van een grote radiator en 2 spots)

En over het bad, jullie hebben daar een grote filter op zitten en een afvoer op de riolering. Maar hoe vaak moet dit bad in zijn geheel verschoond worden om het zuiver genoeg te laten zijn om ook uit te drinken?

Groetjes Yoni
Yoni van Uden Wrote:Vind de kamer echt super geworden, maar ik zit met een paar vraagjes.Aangezien wij ook een soortgelijke kamer willen gaan maken voor de toekomstige cyclura's.Hebben jullie naast de CV en de warmte/UV lampen nog andere verwarming om de kamer op de juiste temperatuur te krijgen? Zo niet, zou dit voor een kamer van 12 m2 dan ook voldoende wezen? (uitgaande van een grote radiator en 2 spots)
Maar hoe vaak moet dit bad in zijn geheel verschoond worden om het zuiver genoeg te laten zijn om ook uit te drinken?
Hoi Yoni, ik ben bang dat je het niet gaat redden met twee spots (2x ???watt)
Alles is weer afhankelijk van de isolatie en eventuele zon die naar binnen komt.
Het bad wordt eens per twee weken verschoond en het zou kunnen dat ik in de zomer deze elke week ga verschonen. Naarmate ze ouder worden en meer gaan eten zullen ze ook meer mesten.
Cyclura's moeten ook veel UVB hebben en mogen iets warmer )lichaamstemperatuur) gehouden worden als ik het goed heb. Misschien zou je met 2 vitalux (300 watt) lampen het wel redden, kwestie van proefdraaien. De solar raptor 160 watt geeft ook enorm veel uvb. Verders zou ik de kamer goed isoleren dit scheelt enorm veel.

gr, Roland
ik zou eerst kijken hoeveel warmte die vitalux afgeven.. want zo heb ik me ook wel is gruwelijk vergist toen ik dacht dat een 180w (alleen dan van solar glo ) veel meer warmte af zou geven als een 100w megaray toen nog.. maar dat was dus niet zo.. de warmte was evenveel :?
@ Roland, bedankt voor je reactie.
Proefdraaien willen we sowieso, echt zicht op cyclura's in korte tijd hebben we toch niet, dus tijd zat Wink
Een wand van de kamer is bijna volledig raam, gelukkig geheel dubbel glas.
De rest van de wanden grenzen aan de buren, badkamer en nog een andere kamer.
Dus dat moet goed komen lijkt me.
We zullen pas over een paar maandjes beginnen met de kamer, nu de rest van het huis klaar is, is eerst de tuin aan de beurt.

Groetjes Yoni
Yoni van Uden Wrote:@ Roland, bedankt voor je reactie.
Proefdraaien willen we sowieso, echt zicht op cyclura's in korte tijd hebben we toch niet, dus tijd zat Wink
Een wand van de kamer is bijna volledig raam, gelukkig geheel dubbel glas.
De rest van de wanden grenzen aan de buren, badkamer en nog een andere kamer.
Dus dat moet goed komen lijkt me.
We zullen pas over een paar maandjes beginnen met de kamer, nu de rest van het huis klaar is, is eerst de tuin aan de beurt.

Groetjes Yoni

goede zaak dat jullie de tijd hebben. btw leuk om met jullie kennis te hebben gemaakt op de beurs. Maak er straks maar een mooie topic van als jullie gaan beginnen.

gr, Roland
Vond het ook leuk om kennis te maken.
We zijn in ieder geval erg blij met de grote liaan.
Haha de reacties van de rij bij ingang waren ook wel leuk `volgensmij hebben die mensen een iets groter terrarium dan ons`
Als we gaan beginnen met de kamer komt er zeker een eigen topic.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26