Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Mooi dat het zo goed gaat

Wel interessant is dat je nu alles goed kan meten en monitoren wat er met de temperaturen gebeurd

Kom maar op met dat filmpje

Overigens was het niet als negatief bedoeld hoor mijn commentaar maar gewoon de vraag wat je dacht wat hun ervan vonden....

Ik bedoel wij vinden het mooi maar de dieren zien en denken anders dan wij he

Lijkt mij een paradijs
witteherder Wrote:Kom maar op met dat filmpje

Overigens was het niet als negatief bedoeld hoor mijn commentaar maar gewoon de vraag wat je dacht wat hun ervan vonden....

Ik bedoel wij vinden het mooi maar de dieren zien en denken anders dan wij he

Ik heb het ook niet negatief opgepakt, vondt de vraag zelfs heel goed. :tumb up:

Ja dat filmpje is nog niet af Tongue heb ook even gekeken wat ik nu exact heb opgenomen maar de paring had de overhand dus moet even kijken hoe ik het in elkaar ga zetten. En kwam er meteen achter dat ik ook nogeen film aan het maken was van de paringen 2010. Het zit in de pijp mar komt er nog niet uit :$
hey Roland,

Mooie meting zeg, altijd handig.
is zeker een goeie vraag geweest heb het net even allemaal nog doorgelezen.

Leuk dat max alweer prijs heeft zal ik maar zeggenWink.
Ben ook wel benieuwd naar het filmpje iddSmile

1 ding is zeker je hebt je best zeker gedaan om het zo goed mogelijk te doen voor ze 8)

Gr Michael
heb een paar keer je hele bouwverslag door gesnuffeld, kan niet anders zeggen als fantastisch! Big Grin
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een update Wink .
hoe gaat het nu met de vrouwen in de kamer?
Hebben zij hun plekje al helemaal gevonden en zijn jullie zelf nog dingen tegen gekomen die je liever anders had gehad of nog wil veranderen.

Groeten Brian Hoks.
Update:

De twee dames zitten nog samen in de kamer en Max heeft tussendoor nog even 1 dag proef gedraaid. Duidelijk waarneembaar dat ze dit niet zo fijn vinden. Hij heeft ook weer geprobeerd met Maxima te paren. Hij blijft nu beneden tot dat de dames hun eieren hebben kunnen leggen. Gek genoeg zoeken de vrouwen elkaar op en is een man helemaal niet gewenst in deze periode van zwangerschap. Ik heb de laatste weken zoveel ander gedrag gezien dan vorig jaar dat het best wel bizar is. Het lijkt er zelfs op dat Maxima, Jacky beschermde voor Max en ook andersom.

Inmiddels zijn we ook zover dat we overwegen om ons enkels op rode leguanen te gaan toeleggen. De basilisken gaan dan naar een andere kweker en de wateragamen worden gekweekt door een goede vriend (ook sdgl donateur). De Aussies die we in Mei hebben weggedaan zijn verdeeld bij twee kwekers en daarvan zijn alle vier de dieren goed door de winterrust gekomen en heeft Lucky de eerste vrouw bevrucht. Big Grin

Mochten we definitief deze knoop doorhakken dan is de kans groot dat we een Rode leguaanvrouw van de eerste lichting (binnen europa) gaan aanschaffen. Deze is rond de 1,30 lang en 4 jaar oud.

Alle overige bakken zijn dan bestemd voor nakweek van leguanen en een enkele bak voor de nakweek van blauw/groene wateragamen (verkoop loopt via ons dan).

En..... ik heb een filmpje voor jullie http://www.youtube.com/watch?v=RHcslG7bgCg
Nou dat zijn nogal wat plannen, maar ik denk zeker een goed idee.

Ben wel heel benieuwd naar die vrouw hoor...
idd mooie kleuren van je leguanen/ kamer . heb je ook een foto van de opfokkamer?
gr Luuk
witteherder Wrote:Nou dat zijn nogal wat plannen, maar ik denk zeker een goed idee.

Ben wel heel benieuwd naar die vrouw hoor...

Helaas hebben we vanmiddag te horen gekregen dat de vrouw reeds verkocht is Sad

Inmiddels zijn er wel een paar voelsprietjes her en der opgezet die voor ons uit kijken naar een potentiele vrouw. Zoals je merk zijn we er eigenlijk al over eens wat te doen met de hobby. Heeeel veel tijd in leguanen steken jihaaa. :lol:
Luuk breedveld Wrote:idd mooie kleuren van je leguanen/ kamer . heb je ook een foto van de opfokkamer?
gr Luuk

hoi Luuk, bedoel je de legkist of de opgroei bakken ?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26