Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
super ziet het er al uit Roland....ik vraag me alleen af waarom je geen dorpel hebt gemaakt of komt deze nog?
Big Grin
leroy Wrote:super ziet het er al uit Roland....ik vraag me alleen af waarom je geen dorpel hebt gemaakt of komt deze nog?
Big Grin

We hebben eerst de deur er in gehangen en toen tegels gelegd. We bekijken nog of we er iets maken. Door geen dorpel te plaatsen lijkt de ruimte 1 geheel.
Je kan altijd een tochtstrip erop zetten
buiten alleen evt tocht lijkt het mij dat als een leguaan aan de binnenkant vlakbij de deur poept dan loopt het vocht tegen en onder de deur lijkt mij Smile
Zhiet erh erhg ghoed uuth
leroy Wrote:buiten alleen evt tocht lijkt het mij dat als een leguaan aan de binnenkant vlakbij de deur poept dan loopt het vocht tegen en onder de deur lijkt mij Smile

goede Leroy.

We gaan er van uit dat ze net als in het terrarium beneden hun behoefte doen boven zichtbaar stromend water en dat merendeel in het hoekbad terecht komt. Met het bad ben ik momenteel bezig foto's volgen nog. Indien ze toch voor de deur hun behoefte gaan doen kan ik alijd nog een dorpel plaatsen, de deur gaat naar buiten toe open (dus naar binnen het terra). Verders zijn alle randen in de siliconenkit gezet.

volgende week gaan we grote lianen kijken en kopen bij de groothandel. Indien er nog meer mensen willen kijken graag een mailtje op ons adres.

Gr,
Roland
dit gaat echt prachtig worden.
ik ken jullie stijl van terrarium maken een beetje omdat die oude ook al zo prachtig was.
ben nu dus wel reuze benieuwd wat dit gaat worden.
hier gaan jullie leguaantjes heel erg blij mee worden.
komt er ook weer een legkist ergens in de kamer, omdat jullie dit wel in het oude terrarium hadden.

ga over een paar uur op vakantie en ben dus reuze benieuwd wat het allemaal gaat worden.
lees het over 12 dagen wel.
succes met de bouw :tumb up:

groeten brian hoks.
Ziet er fantastisch uit, maar ik denk dat niemand anders had verwacht van jullie... LOL
8) :tumb up: :tumb up: :tumb up: ^.^ ^.^ :doei:
:lol: je moet geen verwachtingen hebben Wink Wink btw ik heb gemerkt dat andere bij jou ook verwachtingen hebben....karakter van het beestje Wink

uiteraard is het elke keer weer een hele kunst om het voor elkaar te krijgen wat je in gedachte hebt. En...bij elke bak die je weer opnieuw maakt wordt het steeds beter, oefening baart kunst. Daar komt bij dat je het maar 1 keer goed kan doen, als de dieren er in zitten is er weinig meer mogelijk.

:lol: :lol: dit is nu bak nr 4 voor de leguanen... :? xD
Daarna is Roland dagen bezig geweest met het elektra gedeelte.
Hij heeft de vensterbank betegeld en gevoegd. Het middengedeelte van de vensterbank hebben we apart gemaakt. Als er nood aan de man is, dan kan de voegnaad losgemaakt worden en kunnen we bij de verwarming.
Daarna zijn er meer balken bevestigd als steun voor het bad en hebben we het bad geplaatst. Onder het bad is een onderstel geplaatst. Later wordt de voorkant van het bad schuin afgewerkt.
Ook zijn de verwarmingspijpen geïsoleerd en daarom heen gaan we later piepschuimen.

[Image: Foto-RAJCYMZM-D.jpg]
Linkerkant van de vensterbank.

[Image: Foto-LNVK7QEZ-D.jpg]
Rechtergedeelte van de kamer.

[Image: Foto-ETYHYQOO-D.jpg]
Hier zie je het bad, wat best een groot gedeelte van de kamer inneemt. Dus ze kunnen lekker zwemmen. Later moeten we het bad wel behandelen, want anders komen ze het water niet uit. Dat willen we behandelen met impermax en natuursteen.

[Image: Foto-N8OOD64A-D.jpg]
Hier zijn de draden weggewerkt en komt de afvoer naar buiten. Voor dit gedeelte komt het filter. Die moet nog gebouwd worden.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26