Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Brian Hoks Wrote:Ben wel benieuwd hoe de verhuizing gaat lopen.
Nu maar hopen dat het niet teveel stress voor ze oplevert.
Gelukkig zijn ze tam en kan je ze oppakken en naar het nieuwe verblijf sjouwen.
Of laat je ze zelf lopen :lol: Tongue

Ook ben ik wel benieuwd wat je dan met hun oude terrarium gaat doen.
Dit is namelijk ook een prachtige bak.

Groeten Brian.

We gaan ze proberen zelf naar boven te laten lopen met of zonder nutribird als lokmiddel.

De bestaande bak zal plaats gaan maken voor de nieuwe lijn (blauwe)wateragamen en de bak die er tegenover staat (wateragamenbak) zal voor de basilisken worden.
boven op zolder ben ik nog bezig met een bak (120*50*150) voor de opgroeiende leguanen. En dan wordt er nog 1 bak vervangen voor de opgroeiende wateragamen en basilisken. Daarnaast hebben we nog 4 bakken voor jongbroed en 3 voor opgroeiers in verschillende formaten. Ow ja en 3 bakken vol met dubia's (eigen kweek).
Gaat allemaal goed hiero zie ik Roland,

Ben ook benieuwd wat ze er van gaan vindenSmile.
Aan de bak zal het niet liggenSmile

Ik ben momenteel ook aan het bedenken zoals jullie weten over grotere bak, dit plan wordt uitgesteld ik ga misschien alleen een huis kopen . en dan kan ik daar rekening mee houden,

Groetjes Michael
Gisteren hebben we alle leguanen in het nieuwe verblijf gezet. Ze waren super actief en zeer tevreden met de lianen. Max en Maxima hebben ook al gezwommen. Door ze 2 uur in de kamer te laten banjeren, hebben we nog wel wat verbeterpuntjes gezien en daar hebben we vandaag aan gewerkt. Met name die ene liaan extra was toch wel erg hard nodig. Max is vandaag zelf naar boven gelopen en de kamer ingegaan daar heeft hij meteen de nieuwe liaan getest. Morgen middag gaan ze er alle drie weer in en hopen dat alles dan naar ons zin is en dat ze er in kunnen blijven.
Van de week ga ik ook de legbak in orde maken zodat Jacky alvast kan gaan proef graven.

hieronder alvast een paar foto's

[Image: Foto-NWMMK6TX-D.jpg]

[Image: Foto-6UQE7ETV-D.jpg]

[Image: Foto-6CZUUOKA-D.jpg]

[Image: Foto-PVYN388Y-D.jpg]

[Image: Foto-A8KHVRRT-D.jpg]

[Image: Foto-IYP4OEMP-D.jpg]
SODEMIETERS

Die wanen zich in de hemel
Roland wat doe je me weer verbaazen zeg ( positief ) , wat een mooi gezicht,

En wat een Super mooie leguanen zeg,
en die yakuzi die doet het hem , echt mooi hoor!!! hoop dat ze het naar der zin gaan hebben wat ze vast en zeker gaan krijgenSmile

Blijf vooral fotos plaatsen heWink
Keep on the good work !

Gr michael
Ziet er super uit hoor, hier zullen ze heel blij mee zijn.
Nu maar hopen dat het toch zo min mogelijk stress geeft en de eierleg helemaal goed gaat komen.
Blijf vooral foto's plaatsen Wink

Groeten Brian Hoks.
kwijl, kwijl, kwijl :roll: Smile
jah zeg dat wel thilde... ziet er echt prachtig uit.
het zal wel een flinke duid gekost hebben, maar het eind resultaat is verbluffend!
DutchSnake Wrote:het zal wel een flinke duid gekost hebben, maar het eind resultaat is verbluffend!

In vergelijking met de andere bak was dit toch wel goedkoper per m3 omdat het een kamer is. Ook hebben we veel materiaal goedkoop kunnen aanschaffen. De wanden zijn niet te vergelijken en hebben ook samen met Kaya ondervonden dat er veel tijd in gaat zitten. Al om al ben ik zeer tevreden met het resultaat en de kosten.

Allen dank voor de complimenten, morgen gaan de leguanen er definitief in en we overwegen een filmpje te maken. Straks gaan we alles voorbereiden en kijken of het filmen mogelijk is.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26