Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Thanks Zoé,

Ja dat is machtig mooi als ze zwemmen. Is trouwens bij alle reptielen gaaf om te zien, wat wel speciaal is de basiliscus plumifrons (jezushagedis,kroonbasilisk) deze lopen over het water(ook in gevangenschap, zie het hier elke ochtend).

Door de paarperiode zwemmen ze hier nu veel meer en heb recentelijk wat foto's van genomen, zie hieronder 1 daarvan.

[Image: Foto-AHFZSBVI-D.jpg]

gr, Roland
Hello all,

Door vele vragen hoe een filter ingericht moet worden bedacht ik me om dit eens uitgebreid op foto te zetten.

Linkerzijde is voor de pomp en thermostaat, hier komt ook een zak zeoliet te liggen. Door de inwendige honingraat structuur van zeoliet, absorbeert zeoliet o.a. ammonium, ammoniak, nitriet, nitraat, fosfaat, schadelijke stoffen en geuren.

De rechterzijde is het grootst en hier wordt mechanisch gefiltreerd mbv watten en matten (met verschillende dichtheden). Als laatste wordt het water langs siporax geleid. Siporax zorgt voor de biologische filtratie doordat deze een unieke poriënstructuur heeft maakt het mogelijk om aerobe en anaerobe micro organismen gelijktijdig te laten nestelen. Er komt 2 liter siporax in wat goed is voor 540 vierkante meter oppervlakte om bacteriën te kunnen huisvesten. Met deze hoeveelheid kan ik 400 liter water gezond houden.

Ok hier de foto’s op volgorde en uiteindelijk een foto hoe het gestapeld er uit komt te zien.

[Image: Foto-TD4WN8GA-D.jpg]

[Image: Foto-GWW4KG3H-D.jpg]

[Image: Foto-SEW744LG-D.jpg]

[Image: Foto-MJ3NPF8Z-D.jpg]

[Image: Foto-YRIYFXPQ-D.jpg]

[Image: Foto-NRGMWKNZ-D.jpg]

[Image: Foto-AHL3VG7X-D.jpg]

[Image: Foto-F7CRAZDZ-D.jpg]

[Image: Foto-DSKUVB6I-D.jpg]

[Image: Foto-4TS78LZJ-D.jpg]
AQUALINGEN Wrote:Thanks Zoé,

Ja dat is machtig mooi als ze zwemmen. Is trouwens bij alle reptielen gaaf om te zien, wat wel speciaal is de basiliscus plumifrons (jezushagedis,kroonbasilisk) deze lopen over het water(ook in gevangenschap, zie het hier elke ochtend).

Door de paarperiode zwemmen ze hier nu veel meer en heb recentelijk wat foto's van genomen, zie hieronder 1 daarvan.

gr, Roland
wat een gave foto, plaats ook eens een foto van de "water wandelaars"
Idea Smile
Ik heb ze ook op Curaçao heel hard zien zwemmen en toen mijn vorige gaantjes nog klein waren die scheurden ook door het bad heen :lol: Big Grin Smile
zojuist weer een laag impermax in het bad gesmeerd.
Op deze foto kan je ook zien waar epoxy is aangebracht. Aan het einde van insmeren afgestrooid met fijn zand op een paar plekjes na kan je het nog zien glimmen.

[Image: Foto-8JXROESU-D.jpg]

Verlichting verder aangesloten en de kamer licht nu goed op Big Grin
De kabels lopen naar het midden en vandaar uit worden ze weggewerkt met lianen die ik door de midden gaat zagen en uitvrezen. Deze worden dan aan het plafond bevestigd. Het plafond zelf is nog niet af deze krijg nog wat meer kleur accenten en wat kunstgroen. Achter de varen is nog een ruimte waar ze kunnen slapen.

update: 30/11/2011 de afwerking van de bedrading is te zien op pagina 16

[Image: Foto-WUJNMS6V-D.jpg]

[Image: Foto-QOQBIFI4-D.jpg]
ik zit hier enorm te kwijlen :roll: Smile
thilde Wrote:
AQUALINGEN Wrote:Thanks Zoé,

gr, Roland
wat een gave foto, plaats ook eens een foto van de "water wandelaars"
Idea Smile
Ik heb ze ook op Curaçao heel hard zien zwemmen en toen mijn vorige gaantjes nog klein waren die scheurden ook door het bad heen :lol: Big Grin Smile

Helaas heb ik die nog niet op foto.
Die gasten lopen zo snel over dat water niet normaal :o
filmpje mag ook Idea Smile
thilde Wrote:filmpje mag ook Idea Smile

Ja dat kunnen we wel een keer doen, goeie tip. Big Grin
AQUALINGEN Wrote:
thilde Wrote:filmpje mag ook Idea Smile

Ja dat kunnen we wel een keer doen, goeie tip. Big Grin
ik heb nog wel wat goede dingen :mrgreen: Smile
Ziet er echt geweldig uit. We hebben toch maar besloten mochten we dit huis kunnen kopen, wordt het geen serre maar een aanbouw met schuifdeuren. Dat voornamelijk zodat we ook zoiets moois kunnen construeren. Heb al hele tekeningen gemaakt hoe het zou moeten worden Big Grin maarja eerst ff afwachten wat de wonningstichting zegt. Dus hopelijk kunnen we ook binnenkort beginnen aan zo'n pracht terrarium Big Grin
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26