Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Nieuw terrarium o.b.v. inbouwkast
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Beste allemaal,
Onze Lowie(se) is inmiddels te groot voor haar oude hok (iemand nog interesse? Wink )
Het werd tus tijd voor iets nieuws (tijdelijk)
Gelukkig hebben we in onze woonkamer veel inbouwkasten, daar konden we er wel een van missen. Het is nu ca 1x1x2, maar binnen een jaar gaan we verhuizen en kan hij ook weer een maatje groter. We hebben dus niet te veel geinvesteerd in materialen. Zie hier het resultaat:

Vooraf:
[Image: Foto-MQCMIAVE-D.jpg]

Halverwege, de muur bekleed met schorswand van de gamma, 15 euro! Zal geen jaren meegaan, maar als tussenplossing prima!
[Image: Foto-P8TOIHZH-D.jpg]

Eindresultaat! Met graafbak en waterbak! de lampen kan hij niet bij, omdat we het bovenste deel van de muur hebben bekleed met resten van het plexiglas
[Image: Foto-RE3T4HO6-D.jpg]

[Image: Foto-6CKFU4VG-D.jpg]

Onder toezicht gebouwd natuurlijk! :lol:
[Image: Foto-T4B6ACKT-D.jpg]

[Image: Foto-CFZSIPC7-D.jpg]
Ziet er mooi uit en qua ruimte ook voldoende voor je iggy.
Als je straks gaat verhuizen kan je dus een groter terra maken en dat is alleen maar mooi.
ziet er goed uit!
En wat een leuk dier!
Dat ziet er goed uit zeg!!!
Misschien nog niets meer groen, ook al is het maar tijdelijk.

Echt heel leuk en simpel gedaan ook!!!

Groeten,
Ronald
Vind het er eigenlijk voor heel eenvoudig nog erg luxe en mooi uitzien :oops:
Tijdelijk?
LOL
Behalve de maat is er niks tijdelijk aan dit bakkie! Wink

Goed gewerkt!!
netjes en die achterwand zit er bij mij al 2 jaar in en me beestjes zijn er dol op en klimmen er gewillig in en blijft goed heel hoor.
wat een mooi huisje voor je draak :roll: Wink
Beste allemaal,

Bedankt voor de reacties! Voor de oplettende kijker hebben we onze kerstboom gerecyceled. Als je de zijtakken bij knipt heb je ene prachtige klimboom!
Het gaat erg goed. Lowie(se) is erg actief, eet goed en ligt lekker te zonnen. Als ze 's ochtends wakker wordt dan is haar buikje leeg, dus volgens mij heeft ze geen eieren.
Ze graaft wel veel (ik ga er stiekem een beetje vanuit dat het toch een vrouwtje is, ook gelet op de poriën e.d.). Dat graven is wel jammer, want dan graaft ze alle aarde in het water... :roll: . Ze heeft altijd al veel gegraven, ook als ze in de woonkamer los loopt. Wat valt er nu te graven in een boekenkast :roll: . De temp e.d. zijn allemaal goed, dus het ligt volgens mij niet aan de huisvesting.
Hoe zit dat met vrouwtjes? Gaan ze pas graven als ze de drang hebben om eieren te leggen? Of graven ze zowieso alvast een mooi nest?
Wat zou nog een reden kunnen zijn?