Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Eieren C. melanosterna
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Tweede Kerstdag was voor ons een prachtige dag. Deze dag legde de vrouw C. melanosterna 18 hagelwitte eieren in de legkist. Precies 31 dagen na de laatst waargenomen paring.
De eieren zijn in de broedstoof geplaatst en worden rond de 31 graden celcius uitgebroed.
Vandaag heb ik moeten vaststellen dat 1 ei het niet gaat redden.
Als alles goed gaat zullen de eieren rond de 80 dagen uitkomen, dus vermoedelijk zo rond 16 maart.
De dame maakt het goed. Ze at dezelfde dag al weer sprinkhanen. Meneer C. melanosterna heeft het wat zwaarder, de dame is zo'n drie weken nou niet echt bepaald dol op hem.
Ik zal Thilde weer eens lief aankijken Smile , of zij de foto's wil plaatsen

Groet,
René Gaal,
Studbookkeeper Ctenosaura melanosterna E.S.F.,
Coordinator Assurance Colony
Ctenosaura melanosterna Project
Gefeliciteerd met het mooie resultaat, lijkt ons een ware belevenis.
Veel succes met de eitjes met hopelijk een mooie uitkomst.

Groetjes, Hans en Ted
het is dit jaar al een vroege pasen :oops: maar hier zijn de foto's van de eieren Wink
[Image: eieren261208001hh5.jpg]
[Image: eieren261208002rw0.jpg]
[Image: eieren261208003kw8.jpg]
[Image: eieren261208004sp0.jpg]
[Image: eieren261208005uy4.jpg]
super... Big Grin de eieren wat ik op de foto zie zien er best goed uit volgens mij
fingers crossed Smile
Das inderdaad een mooi kerstcadeautje!!
En ze zien er mooi uit. Gefeliciteerd!
Is 18 stuks gemiddeld?
Nee, ze leggen zo tussen de 15 à 41 eieren, maar bij mij is het meestal hoog in de 20. Ik vermoed dat zij er wat minder heeft gelegd, omdat zij eind juli ook had gelegd (boven 30), maar allemaal onbevrucht. De man was in de periode ervoor of fokleen basis afwezig.

Groet,
René
Hoi Rene,

Ik zie het nu pas gefeliciteerd weer een mooie prestatie, en zo gaat het lekker met je Stamboek! Nu maar hopen dat andere je voorbeeld zullen / kunnen volgen

gr. Kamiel
camel Wrote:Nu maar hopen dat andere je voorbeeld zullen / kunnen volgen

gr. Kamiel

Ik wil wel Confusedhock: maar de Melanosterna´s zullen het moeten doen :oops:

Bij Rene is de paartijd toch op een ander tijdstip dan bij mij, dus wie weet heb ik het geluk in 2009 ook weer Wink
Ik wilde dat ik de ruimte had.... dan had ik ook begonnen...
Pages: 1 2 3 4