Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: begin terrarim
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
we hebben ons voorgenomen dat we dit jaar een jonge groene leguaan gaan aanschaffen. We hebben allesinds de plaats voor een terrarium van 2 op 1 op 2 m.
Maar dat is toch voor binnen een jaar of twee hé. Maar graag had ik eens geweten in welke afmetingen je een jong exemplaar mag en kan huisvestigen. En hoelang ongeveer ze hierin dan kunnen blijven ziten. Alvast bedankt

Tongue

en zijn er mensen die plaatsen weten waar men een gezond exemplaar kan kopen?
voor en jong diertje is een minimale bak toch snel 1 van 100x50x100. volgens mij kunnen ze hier dan 1 jaar mee doen, maar dat weet ik niet zeker meer. mijn beginnende bak is nu 150x50x100, het diertje is nu inclusief staart 27 cm. hij gebruikt alle ruimte in de bak die hij heeft. dus ik vind deze ruim genoeg voor nu en over 1 jaar.
oja, ook nog ter info. als je in het begin een klein terrarium neemt is het diertje of de diertjes gemakkelijker tam te maken. als je dan in het terrasrium bezig bent om schoon te maken bijvoorbeeld, dan ben je dichter bij hem en kan hij sneller aan je wennen.