Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Mijn nieuwe terrarium
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Ik heb nu een aantal weken geleden een koppeltje (hoop ik) leguanen gekocht. Of het ook daadwerkelijk een koppeltje is kan ik pas zien over een jaar.

Ik had eerst een terrarium van 100cm hoog, 50cm lang en 50cm diep. Dit was voor bedoeld als tijdelijke huisvesting.
Afgelopen weekend ben ik een nieuw terrarium gaan halen. Dit terrarium is een diamantmodel van 170cm hoog en de diagonalen zijn 75cm.

Ik hoop dat ze hier voorlopig weer een jaartje mee vooruit kunnen. Daarna zien we wel weer verder.

[Image: 3097s5v.jpg]

[Image: jrqiae.jpg]

[Image: 2vnoysn.jpg]

[Image: vsouad.jpg]

[Image: 2yy2po9.jpg]

Ik zal binnenkort eens kijken of ik nog een paar leuke foto's van Iggy en Cena kan maken en dan zal ik deze zeker plaatsen.
ik verheug me al op de volgende foto's ,mooi terr trouwens
je terrarium ziet er heel mooi uit, hier zullen je je drakie's wel blij mee zijn Wink Wink
Hier zijn ze zeker blij mee, hij is alleen een stuk groter dan de vorige wat ook meteen het probleem geeft Big Grin Je kan ze nu moeilijk pakken... Wink
Ze zijn pas 26 weken oud maar toch erg snel (sneller dan ik had gedacht, ik hoop dat als ze wat ouder worden ze minder snel zullen worden :lol: :lol:

Ik zal binnenkort eens een paar leuke close-ups maken van mijn leguaantjes. Ik zat ook al te kijken of ik al iets kon zien (mannetje of vrouwtje), maar helaas nog niets.
Wel denk ik dat ik minimaal 1 mannetje heb als ik zijn dominant gedrag bekijk (hij/zij gaat af en toe gewoon over de andere heen lopen en over hem/haar heen liggen) en de een krijgt ook een donkerdere kop en groeit sneller dan de andere.

Ik zal gewoon een paar fotootjes plaatsen en kan kunnen we gaan speculeren Tongue :lol:
met 26 weken hoef je nog niets te speculeren hoor :oops: pas met ongeveer 1 1/2 jaar mag je terug komen Big Grin Tongue :lol: Wink Ook vrouwtjes kunnen dominant gedrag vertonen. Mijn Tesso ligt ook vaak over Bimbo heen Idea Wink maar leuke foto's zijn altijd welkom Wink
Daar was ik al bang voor, of tsja...eigenlijk ook niet want ik wist het goed dat je nu nog niet kan zeggen of het het mannetje of vrouwtje is.

Dan wachten we maar gewoon af heh :lol:

Ik heb gisteren wat leuke foto's gemaakt maar toen waren de batterijen leeg van de camera dus ga ze vanmiddag plaatsen.
Bij deze de foto's van iggy en cena

Cena
[Image: 29mljps.jpg]

[Image: wknv6e.jpg]

Jam Jam lekker sprinkhaantje Wink
[Image: vcuozp.jpg]

Iggy
[Image: 34jekhw.jpg]

[Image: 2ylqvww.jpg]

Ik heb ook maar meteen een fotootje gemaakt van de achterpoten maar zoals we al wisten kan je nu nog niets zien. Op latere leeftijd zal de leguaan stekeltjes krijgen aan de binnenkant van zijn achterste poten en dan is het een mannetje. Krijgt deze geen stekeltjes dan is het een vrouwtje (Toch !?)

[Image: 1rakpu.jpg]
Beiden krijgen deze stekeltjes (femorale poriën)
Bij het mannetje zijn deze veel meer uitgesproken dan bij het vrouwtje.
Ook zit er bij de staartwortel van een volwassen mannetje een verdikking (de hemi penissen).

Maar inderdaad, nu is het gewoon eigenlijk onmogelijk om te zien wat het geslacht is, van buitenaf dan.
mooie diertjes, ze zien er goed uit :roll: Wink
Ze zien er inderdaad goed uit, alleen iggy mist aan zijn linker voorpootje een vingertje.
Geen idee hoe het komt maar ik heb begrepen dat dat op de lange termijn niet zoveel uitmaakt.
Heeft iemand ervaring hiermee en kan deze bevestigen dat iggy hier op latere leeftijd geen last van zal ondervinden ?
Voor de rest blijf ik natuurlijk gewoon lekker fotootjes plaatsen naar mate ze ouder worden.
Pages: 1 2