Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Kamer over, hoe inrichten?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hee mensen, nieuw gezicht hier....

ik heb een kamer over waar nu enkel rommel in staat, de kamer is ongeveer 3 bij 3 meter met normaal plafond, met aan een kant ramen en deur naar een balkon. De zon staat op die ramen vanaf een uur of 3 smiddags tot hij ondergaat. Is meestal de warmste kamer van het huis. Ik zat te denken om het in te richten voor een groene leguaan. Er ligt nu zeil in maar ik neem aan dat dat geen goede ondergrond is voor die beesten, er zit ook een verwarming in de kamer voor de temperatuur, natuurlijk moeten er ook lampen in e.d.
Hebben jullie wat advies over de ondergrond en eventueel die verwarming of dat kwaad kan als die aanstaat.
Planten en klimgelegenheden kom ik zelf wel uit.
hier bij het onderwerp terrarium is heel veel te vinden over de inrichting en zeker met de zoekfunctie, kom je een heel eind Idea Wink
https://sdgl.org/forum/search.php
hoi ik heb ook een "slaap"kamer ingericht.....tip voor de verwarming, ik heb deze met de sierlijke houten panelen bekleed ,deze zijn bij elke bouwmarkt te koop en het ziet er mooi uit
bovenop heb ik kunstgras vastgeplakt..

veel plezier
Zeil is inderdaad geen natuurlijk uitziende bodemsubstraat maar wel praktisch en zeker niet ongeschikt voor groene leguanen.

- Makkelijk schoon te houden

Er zijn zat mensen die deze dieren houden op zeil of pakket of een andere harde ondergrond.
hoi ik gebruik ook gewooon zijl op de grond werkt prima als je verwarming er in heb kun je deze gemakelijk gebruiken om de temperatuur te regelen (vooral voor savonds als je lampen uitzijn)zou dan wel een eigen termostaat en een paar kleppen tussen je leidingen plaatsen zoadat je je terarium en de woonkamer apart kan instellen
Bedankt voor de reacties, ik zit idd te denken hoe ik dat ga doen met de verwarming apart regelen.
Hoi hoi, wat betreft de verwarming:
Als je CV hebt, dan zul je dit om moeten bouwen naar 2 aparte segmenten zodat je je terrakamer apart kunt regelen, of je moet een termostaat plaatsen in je terrakamer en een hoge temperatuur in de rest van je huis voor lief nemen.
Wat een andere optie is, is misschien om een flinke olieradiator te plaatsen waarmee je je gemiddelde temp opkrikt naast je gewone verwarming.

Ik gebruik dit zelf in de kas in de tuin voor de avonden en werkt prima en is relatief goedkoop in de stookkosten.

Qua vloerbedekking kun je uitstekend zeil of laminaat nemen, alleen zou ik dan persoonlijk wel in een flinke hoek van de kamer een "tuintje" maken, zodat ze wel de gelegenheid hebben om te graven en woelen en dan kun je daar ook gelijk je vijvertje met waterloopje plaatsen.

Ik hoop dat je er wat aanhebt.