Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: vraagje over takken
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
als ik takken haal in de bossen moet die schors er dan perse af of is gewoon ontsmetten goed?
kaya en ine Wrote:als ik takken haal in de bossen moet die schors er dan perse af of is gewoon ontsmetten goed?

Als ik takken uit het bos haal dan brand ik ze schoon met een gasbrander en daarna ontsmet ik ze nog eens met dettol.

Volgens mij is dit wel voldoende. Ik doe het al 4 á 5 jaar zo en heb er nog nooit problemen mee gehad
Ik haal ze uit het bos , spuit ze schoon met hogedruk , daarna gooi ik er veel kokend water over en laat ze daarna ongeveer een maand staan .

Takken zonder schors vind ik pesroonlijk wat minder mooi , en ze zijn gladder dus minder ideaal voor de Leguaan.
ik haal wel de schors er af omdat de meeste ongedierten onder de schors zitten laat ze eerst ff een maand drogen dan schillen en met dettol schoon maken
Ik heb ze geschild en een tijd laten drogen, ging ook zonder problemen. Doordat je de schors eraf haal zijn de meeste beestjes ook al weg. En het grootste deel van het kruipspul wat eronder zit is toch niet schadelijk.
De schors komt er vroeg of laat toch wel af als het goed droog is Wink