Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bouw Hobbykamer!!!!!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Hey,

Zoals ik al aan gaf in een ander topic ben ik bezig met de bouw van een hobbykamer.

De grootte: Deze oppervlakte loop in de hoogte wel in een punt.
[Image: Grondoppervlaktehobbykamer.jpg]

Eerst de balken op hun plek natuurlijk (We hebben alles kunnen vast schieten met een spijkerpistol):
[Image: Opbouwhobbykamerbalkenleguanenterra.jpg]
[Image: Opbouwhobbykamer.jpg]

De balken moesten wel gezaagt worden met de hand, de decopeerzaag was te kort :oops: :
[Image: Ikzagenbalk.jpg]

Toen het meeste wel stond en vastzat, kon de isolatie ertegen aan:
[Image: Balkenvoorleguanenterra.jpg]
[Image: Isolatiedak.jpg]

Daarna kon het triplex ertegen aan (Dit hebben we vast geschoten met een nietpistol):
[Image: Triplex-platenvoorisolatie.jpg]
[Image: Binnenkantterrariaisoleren.jpg]
[Image: Triplexplatenopleguanenterra.jpg]
[Image: triplexplatenzittenaandewand.jpg]
[Image: binnenkantleguanenterramettriplex.jpg]

Tot zover heb ik foto's kunnen maken.
Ik heb tot nu toe ook het leguanenterra nog weer geïsoleerd en de bodemplaat (betonplex) zit ook al vast.
Morgen ga ik verder om het betonplex aan de binnenkant van de leguanenterra erin te schroeven.

Greetzz,
Ronald

Rik

!!!!!!! Je maakt er werk van, maak alsjeblieft zo veel mogelijk foto's, ik ben daar dol op!

Succes ermee en respect voor al het werk!

Gr Rik
Jeetje, wat een werk, ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat, wordt vast heel mooi Confusedhock: Wink Wink
Erg leuk om dit zo te zien , succes!!
Het begin is er Wink Ben zeer benieuwd hoe het wordt Big Grin
Thanx voor alle complimenten.

Het is de bedoeling dat ik hier mijn hobby verder opbouw, dus de dieren uit mijn slaapkamer, maar of ik dat volledig kan weet ik nog niet, want ik heb nu zo'n 5jaar mijn dieren op mijn slaapkamer, dus dan wordt het ineens wel heel kaal en saai. Dus misschien een klein terraatje of aquariumpje. Maar dat terzijde.
Het is de bedoeling om alle bakken opnieuw te maken, Ik was zowiezo al van plan om voor de dieren grotere terra's te bouwen. Alle terra's worden gemaakt van betonplex, zodat ik er alle kanten mee op kan, dus zowel woestijn als tropisch, desnoods met intern watergedeelte.

Greetzz,
Ronald

PS: Foto's volgen van het weekend denk ik weer!!!! Wink
VERVOLG en vorderingen van de bouw~.

Alle rommel die we ergens anders op zolder hebben gestalt:
[Image: allespullenindeanderekantvandezolde.jpg]

Hier zie je nog een deel waar je het dak kan zien. Daar staan ook letters op. Dat stuk wordt er binnenkort uitgezaagt en komt er een dakraam in:
[Image: Verbouwingdakraam.jpg]

Hier zie je de buitenwand. Deze is bekleed met plastic en dan isolatie en dan triplex erover. De raam die je ziet gaat er uit en dan komt er een deur in. Dan is de kamer ook van buitenaf te betreden en hoef ik niet door de schuur, want dat is 1 grote rommel haha:
[Image: Verbouwingmuurmetdeur.jpg]
[Image: Eersteplaattegendebuitenmuur.jpg]

Hier kun je mooi zien, dat het dak er netjes in zit:
[Image: Deplafondplatenindenok.jpg]

Ondertussen ben ik ook al voorzichtig bezig om het leguanenterra te bouwen. Hier nog een paar foto's van de vooruitgang:
[Image: eerstebetonplexplatenvoorleguterra.jpg]

Hier is mooi te zien, dat de ramen in een rails komen liggen en dus makkelijk open en dichtgeschoven kunnen worden:
[Image: plafondrailsleguterra.jpg]

Ook hebben we de platen al in de nok van het dak kunnen vastzetten. Binnenkort komt er nog een stroomkabel in de nok voor een infrarode-warmtelamp. De stroomkabel wordt dan nog weggewerkt met een extra betonplexplaat:
[Image: leguterraindenok.jpg]

Dit was het voor het eerst weer.
Hopelijk kan ik komende week grote vooruitgangen boeken, met natuurlijk foto+commentaar.

Greetzz,
Ronald
dit is een zeer grote verbouwing Confusedhock: maar het wordt zo te zien geweldig Wink De deur is dat een buitenmuur waar die komt :?: :?: :?: , zo ja, is er dan een trap of hoe moet ik dat zien :roll: :?: :?: Wink
thilde Wrote:dit is een zeer grote verbouwing Confusedhock: maar het wordt zo te zien geweldig Wink De deur is dat een buitenmuur waar die komt :?: :?: :?: , zo ja, is er dan een trap of hoe moet ik dat zien :roll: :?: :?: Wink

Het is de bedoeling dat ik via een trap op een balkonnetje kom en dan via de buitendeur in mijn hobbykamer kan komen.
Er is ook nog wel een deur aan de binnenkant. Als je door die deur komt, dan loop je als het ware onder en naast de leguanen terrarium.
Het is nu nog wat onduidelijk denk ik, maar als het af is, wordt het allemaal duidelijk.

Greetzz,
Ronald
dat is duidelijk en heel handig Idea Wink Wink
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23