een beetje onsmakelijk vraagje
Hallo iedereen:\

Ik constateerde vanmorgen dat mijn kleinste leguaan ontlasting zat te eten vanaf de boomstam. ik heb dit uiteraard direkt weg gehaald. Maar nu kom ik vanavond thuis en zie ik de dikste van de 2 hetzelfde doen.
Heeft iemand ervaring met dit gedrag of heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen????

Gr gijs
Reply
Gijs Wrote:Hallo iedereen:\

Ik constateerde vanmorgen dat mijn kleinste leguaan ontlasting zat te eten vanaf de boomstam. ik heb dit uiteraard direkt weg gehaald. Maar nu kom ik vanavond thuis en zie ik de dikste van de 2 hetzelfde doen.
Heeft iemand ervaring met dit gedrag of heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen????

Gr gijs
mn leguaan eet ook zn eigen ontlasting op dan verschoon ik t gelijk denk niet echt dat het kwaad kan
Reply
er zijn meer leguanen die dat doen, vooral jonge dieren doen dit nogal eens :oops: Wink
zet een bakje potgrond in je terrarium, hier zullen ze van gaan eten i.p.v. de ontlasting Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Omdat bij jonge dieren vaak de darmflora nog niet op peil is, zoeken ze dit in de ontlasting van oudere dieren.
gewoon laten doen, maar zorg er wel voor dat de ontlasting natuurlijk geen wormen en dat soort zaken bevatten. Mestonderzoek!

Frans, heerlijk die natuur!
Tot op de volgende RepTielenLampenbeurs!
Reply
hmmmmm dan denk ik dat rambo die we sinds een week hebben dat ook doet hij was verwaarloost en kreeg onder andere cervelaat worst te eten. nu ben ik hem andijvie en andere groenten en fruit gaan geven en ik heb nog niet een keer ontlasting gezien. of het lichaam houd nu alles vast omdat ie zoveel te kort kwam :roll:
Reply
Hoi Simone, je zegt dat je leguaan nu geen (zichtbare) ontlasting heeft.
Eet hij wel na de verandering van dieet?

Overigens hoef je je geen zorgen te maken als een leguaan een tijdje niet eet of zichtbare ontlasting heeft. De mijne eten soms ook dagen niet. En na een grote voedselverandering veranderd ook de ontlasting en kan het de eerste dagen bijna vloeibaar zijn.

Ik begrijp dat je de dieren van een ander hebt en ze verwaarloosd waren, dus ik zou wel aanraden om er een dierenarts naar te laten kijken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)