Het paren van onze 3 rode leguanen...
Na een vals alarm vorig jaar Mei (2009) van Birdie is het gisteren avond toch echt gebeurd tussen Max en Birdie. (foto's volgen)

Afgelopen dagen was Max al erg actief in zijn bak en de woonkamer moest ook regelmatig betreden worden. Je kon gewoon zien dat er iets gaande was vervolgens heeft hij al twee keer een poging gewaagd om Birdie in de nek te pakken zonder succes. Het leek er nog niet op dat hij haast had of echt wilde, het ging eigenlijk best gemoedelijk. Maar dan....komt Simone thuis van boodschappen en merkt al snel op dat er iets gaande is in de bak, voor de ogen van Simone neemt Max Birdie te grazen. Zelf was ik op dat moment aan het werk en baalde natuurlijk dat ik er niet bij kon zijn. gelukkig heeft Simone het fototoestel gepakt en er flink op los geschoten net als Max... :lol: :lol: de paring duurde 9 minuten en vond plaats op 2 meter hoogte.

Nu maar hopen dat Max haar heeft bevrucht en dat we een goede zwangerschap van Birdie mogen meemaken zonder problemen. Daarnaast hopen we natuurlijk dat we goede eieren krijgen en dat er minimaal 1 uitkomt om te kunnen zien welke kleur leguaan we dan verkrijgen.....

later meer...

update: 9/7/2010 vanaf pagina 17 kan je de uitkomst zien.
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
eindelijk zekerheid :roll: :lol:
nu maar hopen op een goed resultaat van de harde werkers :lol: Big Grin Wink
laat de foto's maar komen :roll: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
[Image: dsc8353.jpg]
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
erg leuk voor je je gaat een spanenden tijd te gemoet en wordt zo toch op jongen leeftijd een klein beetje opa :lol:
hoop voor je dat het is gelukt en dat het allemaal soepeltjes zal verlopen.
Reply
peter Wrote:erg leuk voor je je gaat een spanenden tijd te gemoet en wordt zo toch op jongen leeftijd een klein beetje opa :lol:
hoop voor je dat het is gelukt en dat het allemaal soepeltjes zal verlopen.

Wordt zeker een spannende tijd want opa ben ik al een paarhonderd keer geworden van reptielen echter nog nooit van een leguaan :lol: :lol: Vissen al duizenden keren :o :lol:
Reply
[Image: dsc8350.jpg]

Mooie foto vindt ik zelf (goed gedaan Simone Wink )
Beide cloaca's en hemipenis zijn goed te zien.

[Image: dsc8373.jpg]

:roll: :lol: dasss lekkerrrr... :lol:
Reply
jammie, jammie, smaalt naar meer :lol: Tongue Big Grin Wink
leuk die foto met dat tongetje :lol: Tongue Big Grin
Reply
Vandaag was Max weer in zijn element want ook Maxima vindt hij wel erg interessant echter is zij hem nog te snel af. Ook Birdie werd vandaag weer opgezocht maar we hebben geen paring waargenomen. Je kan wel goed merken dat hij heel de dag goed bezig is met kopschudden etc. want hij ligt al vroeg op zijn boom te slapen.

Het wordt wel een beetje lastig als hij straks 2 vrouwtjes zwanger heeft geschoten want we hebben maar 1 legbak in ontwikkeling en een tweede gaat niet passen in de bestaande bak. Waarschijnlijk, indien zeker zullen we de noodbak moeten gaan inrichten voor 1 van de twee vrouwtjes.

Begin Februari zal ik gaan beginnen met het afmaken van de legbak en hier in deze topic uitgebreid verslag van doen met foto's en uitleg.
Reply
thilde Wrote:jammie, jammie, smaalt naar meer :lol: Tongue Big Grin Wink
leuk die foto met dat tongetje :lol: Tongue Big Grin

Ja funny he, we hebben zoveel leuke foto's... heb er 3 uitgekozen anders blijf ik plaatsen.
Reply
het is wel een oversext kereltje Idea :lol: Big Grin Tongue
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)