led en verwarming
Hallo,

wie weet welke lampen ik moet hebben om een bak van 1.90 hoog en 2 meter breed te verwarmen,ik wil in ieder geval voor daglicht led gaan gebruiken,en welke uv lamp heb ik nodig en welke nachtlicht lamp,is het ook mogelijk om alleen voor de warmte bodem verwarming te gebruiken,het is voor 2 groene leguanen a 50 cm
Antwoord
Hoi Yves,
Daglicht lampen vormen een perfecte basisverlichting voor je terrarium. Wat betreft UV lampen, daar zijn diverse merken en soorten van. Kijk eens op Reptielenlampen daar vind je een diagram waarop je jouw keuze kan baseren. Ik denk dat je in jouw geval het beste kan kiezen voor 2 x 70 wat HQI, omdat je in het bezit bent van 2 dieren, die elk een zonplek moeten hebben. 
Wij gebruiken deze op onze kamer ook. 
Van de UV lampen zal warmte afkomen, maar of dit voldoende is, dat zul je moeten meten. In de zomer zal de omgevingstemperatuur wellicht hoger zijn dan in de winter, dit kan invloed hebben op de temperatuur in je terrarium.
Wat je niet vermeld is de diepte. Ik het een behoorlijk diep terrarium, dan kan je ook kiezen voor een verwarming in de vorm van een elektrische plaat van bijvoorbeeld econoheat, of een infraroodstraler. Ik zou niet gauw kiezen voor bodemverwarming, dit zal in de hoogte weinig invloed hebben. Je kunt ook bijverwarmen met warmtestralers/donkerstralers. Dit zijn lampen die geen licht afgeven, enkel warmte. Dit zijn witte ondoorzichtige keramische lampen.
Nachtverlichting zou ik achterwege laten. Je leguanen hebben een dag en nachtritme, waardoor het natuurlijker is als het 's nachts gewoon donker is. Ga vooral niet met gekleurde lampen werken.
Antwoord
Hoi bedankt voor je info,de diepte van de bak is iets meer dan 60 cm
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)