Oude Leguanen
(18-01-2018, 03:36 PM)leroy schreef: ik neem aan dat je de afgelopen 16 jaar wel eens op vakantie geweest bent...toch?

Ja natuurlijk maar ik kan niet blijven vragen aan mijn schoonouders om op de beestjes te letten. Vandaar dat ik dus vroeg of er andere oplossingen zijn. Geweldige reptielen hotels of iets. Het probleem is dat veel mensen gewoon geen idee hebben hoe ze reptielen moeten verzorgen, en Spike is eigenaardig. Soms mag hij mensen gewoon niet, dat gaat niet weg. Na 16 jaar haat hij nog steeds mijn schoonvader, al sinds hij klein is.
Antwoord
Er zullen zeker wel opvangen zijn waar je je dier voor een tijdje kwijt kan maar of dat iets is wat je wil... Ik zou er in ieder geval niet voor kiezen om het dier uit zijn vertrouwde omgeving te halen en zelf op vakantie gaan. Nee dan probeer ik wel iemand die ik vertrouw voor mijn dieren te laten zorgen. Leguanen kunnen inderdaad gewoon echt typetjes zijn met een eigen karakter. Je hoort het wel vaker dat ze de pik hebben op één persoon.
Antwoord
16 jaar mooie leeftijd hoor. Heb er hier een van 10 jaar zitten van kleins af aan. Merk dat hij iets minder snel de tak op gaat als dat hij vroeger deed maar voor de rest merk ik nog niet echt veel verschil. Misschien dat hij eerst wat actiever was en nu meer ligt te luieren, gelijk heeft ie haha.

Op vakantie gaan, ja altijd een dingetje. Naast de leguaan nog de nodige andere dieren. Zal altijd een uitdaging blijven. Heb een goeie band met mijn buurjongen die iedere dag even de vissen en reptielen (op de slangen na) eten komt geven. En de hond gaat vaak naar me schoonouders. Het is ook een kwestie van vertrouwen en deze persoon moet het ook maar willen. Anders heb ik altijd nog mijn moeder maar die woont helaas niet in de buurt dus even snel langs gaan wordt dan al snel lastiger. Gelukkig gaan we gemiddeld maar een 10 dagen samen op vakantie en zullen we zelf even niet voor de dieren zorgen maar iemand anders. Dat valt op zich toch ook wel weer mee.. Neem aan dat je niet maanden weg bent tenminste.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)