kamerbouw cyclura cornuta.
titel zeg het al ik ga me oude kamer compleet ombouwen.
voor een cyclura cornuta die ik volgend jaar zal aankopen.
ruimte is 4 meter lang 1.60 meter breed en 2.20 meter hoog.
zal aan 1 zijde een flinke grot gaan nabouwen en nog wat andere dingen.

plan is om over 2 weken alvast een start te gaan maken.
dankzij eddy ze hulp ga ik alles maken met purschuim kippengaas en een houten constructie
afwerking gaat gedaan worden met cement daar over epoxyhars en als afmaker een verf op waterbasis.
zal net als de ruimte van eddy en yoni ook 1 kant maken met bomen dit zal waarschijnlijk raamkant worden.
verder 2x 70watt reptechs en 3x 30watt warmtelampen tenzij er een andere simpele methode is om de ruimte te verwarmen wat niet in de honderden euro's oploop.
verder ga ik de grond leeghouden op een paar boomstronken na zodat er ook genoeg ruimte is om te lopen
ook twijfel ik nog tussen handmatig sproeien of een regensysteem of mist systeem in te bouwen.

ook wel een leuk detail. de grot komt aan de kant waar ik een kachelkoof heb staan dus met de winter komt daar extra warmte vanaf Smileuiteraard is deze al dicht niemand kan erbij.

als dit allemaal klaar is mag het in de varia komen Cool
Reply
Klinkt veelbelovend Michael. Ik zou als extra verwarming in plaats van 3 x 30w warmtelampen gaan voor een warmtepaneel. deze heeft de ruimte veel sneller op temperatuur. Bijvoorbeeld 1van econoheat, bij de Praxis wel te verkrijgen, 400w en in aanschaf niet al te duur. Wel een thermostaat er aan koppelen natuurlijk. 
Misschien is het ook verstandig om nog eens goed in te lezen over het soort dier en dan ook zeker hun habitat want een regensysteem lijkt me niet verstandig. Dan wordt de vochtigheid veel te hoog.
Reply
Overigens is het niet een echte noodzaak om een grot te maken, wel is het belangrijk dat je hem klimmogelijkheden als in rotsen geeft. Ze mogen graag hoog op een rots in het zonnetje (lampen) liggen. Kies ook zeker voor een aantal holle (kurk)stammen waar hij in kan kruipen. Ze kruipen sneller in iets wat klein en vrij krap is dan in een grot.
Reply
hallo.
ja ik kies toch voor handmatig sproeien.
had je via fb foto voorbeelden gestuurd wat het uiteindelijk gaat worden Smile

ff hard werken en er dan tegenaan ?

ga rotsen maken in combinatie met onderaan de grotten.

lig het aan mij of is het forum aardig stil geworden?
Reply
Econoheat zou ik afraden maar ik zou wel weer de pechvogel zijn met deze aanschaf. Inmiddels al 3 versleten (wel telkens netjes een nieuwe gekregen). Voorjaar alles eruit en wand/ vloerverwarming inbouwen.
Ben reuze benieuwd naar de fotos en naar het project. Overigens is er ook nakweek cornuta te krijgen in nederland denk ik

Note: een vriend van mij gebruikt ook warmtepanelen en deze zijn wel al jaren goed, ik ben de pechvogel haha
Reply
Oh ja betreft het forum.......dit is inderdaad een nog maar weinig bezocht medium maar er staat nog steeds veel informatie en elke geopend topic (met fotos haha) kan eraan bijdragen dat het forum wel bezocht en interessant kan blijven voor eenieder.

Gr
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)