Aangeboden groene leguaan, mannetje
Photo 
Goede morgen allemaal,

Helaas moet ik na 8 jaar een nieuw huisje zoeken voor mijn groene leguaan Yoshi. Yoshi is een mannetje van 8 jaar oud, is gezond en eet goed. Hij is handtam. Ik kan eigenlijk niet meer voor hem zorgen omdat ik sinds een jaar een chronische aandoening aan mijn rug heb waardoor ik medicijnen moet gebruiken die mijn weerstand sterk verlagen. Het schoonmaken het terrarium en het hanteren van de leguaan wordt afgeraden omdat leguanen dragers zijn van salmonella. Door die lage weerstand ben ik redelijk vaak ziek en ik wil het risico zoveel mogeljik beperken, vandaar deze oproep. 

Een paar maanden geleden heb ik hem proberen te plaatsen bij een bekende van mij in een gezamenlijk terrarium (met zijn ex Wink ). Die twee hebben een aantal jaar geleden een nest gehad samen met eitjes welke ook zijn uitgebroed destijds. Maar daarna kregen ze ruzie en verwondden ze elkaar. Maar helaas ging het ook nu weer niet goed en moest ik hem weer ophalen na 2 weken ivm ruzie en wederom verwondingen. Daar is hij nu volledig van hersteld weer.

Ik hoop dat er iemand van het forum nog een plaatsje voor hem heeft, brengen is geen probleem! Het belangrijkste vind ik dat hij een goed huisje vindt.

Zie hieronder een foto, als er meer informatie of foto's nodig zijn hoor ik het graag!

Groeten Arjan,

(ik denk dat de afbeelding het niet doet, maar stuur me aub een pm bij interesse dan mail ik wat foto's)

[Image: 9]
Reply
Hoi Arjan, wat vervelend om te horen dat het niet goed gaan met je gezondheid. Helemaal naar dat je genoodzaakt bent afstand te doen van je prachtige leguaan.

Ik kan als je wil een oproepje op onze facebookpagina plaatsen.

[Image: 16kcos1.jpg]
Reply
(03-05-2017, 05:29 AM)Yoni van Uden Wrote: horen dat het niet goed gaan met je gezondheid. Helemaal naar dat je genoodzaakt bent afstan
(03-05-2017, 05:29 AM)Yoni van Uden Wrote: horen dat het niet goed gaan met je gezondheid. Helemaal naar dat je genoodzaakt bent afstan

Hallo Yoni, sorry voor mijn late reactie. Heel fijn dat je een post op facebook wilt plaatsen! Misschien kunnen we beter nog even wachten want hij heeft zoals ik schreef in mijn verhaal een tijdje terug gevochten met die andere leguaan, hij leek helemaal hersteld te zijn maar ik zag gister dat zijn onderkaak (daar is hij in gebeten) toch weer dik begint te worden en lijkt wat ontstoken te zijn. Ik ga een afspraak maken met Marja Kik en wil het liefste dat hij volledig hersteld is voor ik hem aan iemand anders aanbiedt. Verhuizen levert hem uiteraard ook al de nodige stress op dus ik wil liever dat hij helemaal in orde is voor hij vertrekt.
Reply
Dat is inderdaad wel beter voor hem om eerst helemaal op te knappen. Doe maar een berichtje als ik het op facebook kan plaatsen. Beterschap met de beste man! Bij Marja zit je in ieder geval aan het goede adres!
Reply
is die er nog ?
Reply
(24-07-2017, 10:42 AM)michael-hoogvliet Wrote: is die er nog ?

stuur Arjan of Yoni even en mailtje
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
http://www.youtube.com/my_videos
Reply
Sorry mensen, ik ben op vakantie geweest en heb even niet gekeken op het forum of er nog nieuwe berichten waren.

Hij is er nog steeds, en inmiddels ook helemaal opgeknapt van zijn kleine verwondingen mede dankzij Marja Kik.

@Michael,

Heb je nog interesse?  Je kunt me eventueel rechtstreeks mailen op: arjanheuvelvanden@gmail.com
Reply
Hoi Yoni,

Zou je misschien een oproepje op facebook willen plaatsen voor mij?

Alvast bedankt!
Reply
Ga ik doen Smile
Reply
Wat een mooi dier zeg.....begrijp niet dat er geen interesse voor is!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)