Shimmelinfectie?
Hallo,

Ik heb sinds 2  maanden een probleempje met mijn ongeveer 4 jaar oude mannetjesleguaan. Bij zijn linklerachterpoot heeft hij dikke, harde hoornachtige huid. Ik ben bij de dierenarts geweest en we hebben aardig wat dode huid weggehaald en kreeg te horen dat het een schimmelinfectie is. Ik kreeg hiervoor het middel Imaverol wat ik sterk verdund 3 x per week moest opbrenengen. Het middel slaat echter niet aan (zie foto) en de leguaan heeft er duidelijk last van en reageert schrikachtig als ik er aan zit. De foto geeft het misschien niet zo duidelijk weer maar de huid is plaatselijk ook lichter van kleur. Hij eet goed en ik voer afwisselend vitaminen en mineralen bij en heb een Powersun lamp.

Hebben jullie nog aanbevelingen of ideeen? Alle input is welkom want de dierenarts gaf als optie het oraal toedienen van een medicijn wat echter niet zo best is voor de leguaan.

Bedankt Arne

[img][Afbeelding: infectie_zpsvnqltp2b.jpg][/img]
Antwoord
Ik zou Marja Kik een email sturen met de aangeraden behandelwijze, medicatie, dosering en foto's. Gewoon een second opinion.
Antwoord
Dat zou ik inderdaad ook doen, kan nooit kwaad om er nog eens iemand naar te laten kijken en zeker Dr. Marja Kik is dan aan te raden. Ze heeft veel ervaring met leguanen.
Antwoord
Nou ben ik pas kort op het forum en was niet bekend met Marja Kik. Heb net even op het internet gezocht en ik ga even contact met haar opnemen.

Bedankt voor de tip
Antwoord
Laat als je wil weten wat Marja er over te zeggen heeft. Dat kan anderen ook weer helpen.
Antwoord
ja doe ik,  heb woensdag a.s. een afspraak bij Marja.
Antwoord
Top! Doe haar als je wil de groeten van mij.
Antwoord
De groetjes terug van Marja. Ze heeft wat huid afgenomen en ik hoor wellicht vrijdag wat het is
Antwoord
Mooi, benieuwd wat daar uit gaat komen. Bij Marja zit je goed.
Antwoord
oeps , lees het net pas maar goed dat  je naar Marja bent gegaan, is een "topwijf" 2
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)