voeding
hey mensen

ik zit met iets waar ik maar niet uit kom
kan iemand mij helpen en vertellen hoeveel brokken ik 3 leguanen kan voeren en hoeveel gram groen voer wat is de max kwa brokken en als ik dit meer geef wat is het effect met de groei?
Antwoord
Voor het geval je vraag nog geld: Een grof gemiddelde ligt tussen de 5 en 10 brokken per kilogram dier per dag.

De hoeveelheid groenvoer is toch een beetje aanvoelen denk ik. Zeker als je ook brokken bijgeeft.
Antwoord
hey
ja want zoals gister gaf ik brokken en vandaag groen en ze laat dit dus gewoon staan maar heb al als tip van arjan gekregen om elke dag kroppen voer te geven ene dag andijvie dan weer chinese kool dan weer paksoi ect  en avond de brokken en deze eventueel met calcium te mengen thanks voor de info maar de vraag is inmiddels beantwoord indien gelezen verwijder ik dit dus Smile
Antwoord
Je vraag kan natuurlijk ook handig zijn voor anderen om te lezen Smile
Het is inderdaad verstandig om de brokken pas later op de dag te geven, zodat ze hun normale groenvoer niet laten staan.
Je kunt best eens kroppen geven, maar houd er wel rekening mee dat varieeren erg belangrijk is. Meng bijvoorbeeld eens rode paprika door de salade, veel leguanen vinden de rode kleur hiervan onweerstaanbaar en eten ook meteen andere groenten uit de salade mee.
Antwoord
Ja ja haha er komen ook andere groentes in een aparte bak heb dit van arjan als tip gekregen
brokken pas in de avond voeren en het blad overal neerleggen en een aparte bak met groentes maar denk zelf dat het 2 aparte schalen worden makkelijker ook om te verdelen kwa voeding en ze kunnen ongestoord eten
Antwoord
Bij meerdere dieren is het sowieso verstandig om meerdere bakken neer te zetten Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)