Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mexicaan gearresteerd voor het smokkelen van leguanen van de Galapagos eilanden
De Mexicaan is aangehouden voordat hij de Galapagos eilanden wilde verlaten met 11 leguanen in zijn bagage.

De vermeende handelaar, die al eerder vast heeft gezeten voor het smokkelen van gekko’s (Naultinus gemmeus) van Nieuw Zeeland, probeerde 9 zee leguanen en 2 land leguanen van de eilanden af te krijgen.

Onder Ecuadoraanse wet kan iemand die schuldig is bevonden aan het illegaal smokkelen van dieren uit de archipel tussen de één en drie jaar gevangenisstraf krijgen.

[Image: smuggling2015-1024x512.jpg]
Reply
Angry Die straffen mogen nog wel hoger.
Reply
Bron

De Mexicaan heeft 2 jaar gevangenisstraf gekregen en een boete van $20.000,-
Gustavo Eduardo Toledo Albarran werd vorig jaar gearresteerd toen hij land en zeeleguanen vanaf Santa Crux probeerde te smokkelen.
Reply
Laten we hopen dat Albarran er een beetje genoeg van begint te krijgen. Dit is niet zijn eerste veroordeling m.b.t. smokkel. Hij zit in het netwerk van Thomas Price, Dirk Bender, Hans Kurt Kubus en Manfred Walter Bachman. Aan de zijlijn zit Jurgen Schmidt.
Reply
Als dit netwerk toch bekent is waarom kan er niets tegen gedaan of moeten ze op "heterdaad" betrapt worden.
Reply
Dat heeft voornamelijk te maken met het probleem dat het grensoverschreidend is en wetgeving per land verschilt. Niet alleen wetgeving maar ook prioriteit wat aan de opsporing wordt gegeven.
Reply
Wat mij betreft zeker niet lang genoeg.
Maar toch jammer dat die andere houders van al deze gesmokkelde dieren niet opgepakt worden.

Alleen Thomas Price en Jurgen Schmidt ken ik dan, maar Jurgen Schmidt kweekt bijvoorbeeld wel met die Naultinus gekko's.
En van wat ik gehoord en gezien heb houdt/kweekt Thomas Price met Naultinus, galapagos land en zee leguanen en ook Brachylophus vitiensis.
Toch zouden deze ook gestraft moeten worden, als dit mogelijk was, vind ik.
Reply
verbieden om nog op de eilanden te komen  Idea
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)