uitsteeksel groene leguaan
Dag iedereen, 

ik zie bij mijn 6 jaar oude groene leguaan, ter hoogte van haar rechterknie, plots een "uitsteeksel". Haar knie is oké: ze is mobiel zoals altijd, lijkt geen enkele last te ervaren. Als ik er aan voel en wat "por" geeft ze geen krimp. Pijn is er dus ook niet.

Ik heb geen idee hoe dit plots is gekomen en wat dit kan zijn. Eerste spontane reactie was één of andere kwetsuur of ... botontkalking. Laatste zou me sterk verbazen: we zetten sterk in op de lampen en calciumrijke, gevarieerde voeding. Terrarium is voldoende groot (2m*1,5*2) en beweging heeft ze zeker genoeg.

Iemand een idee? Ik voegde een foto toe. Dank!

Giovanni

Attached Files Image(s)

Reply
Het lijkt wel alsof er een stukje "knie" bij is gekomen of ligt dat aan mij?
Ik zou voor de zekerheid een reptielenarts raadplegen. Je zou Marja Kik de foto kunnen sturen: http://www.kikdierenarts.nl/Vragen.htm
Reply
Bedankt Yoni voor je snelle reactie. Daar lijkt het inderdaad op. Een klauw, zo voelt het aan, die uit haar huid wil. Griezelig. Ik stuur Marja Kik de foto en hou je via het forum op de hoogte. Groeten,  Giovanni
Reply
heel vreemd , ontsteking of toch een botstukje ?????
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Inderdaad griezelig. Fijn dat je ons op de hoogte wil houden Smile
Reply
Ben benieuwd wat dit is, heb ik ook nog nooit gezien. Hou ons op de hoogte. Succes.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Reactie Dr. Kik: Hallo GiovanniOm echt iets te zeggen zou ik het dier moeten onderzoeken, maar ik heb dit wel vaker gezien, zeker bij slangen. Blijkbaar is er een prikkel in de huid om dit soort dingen te maken, meestal heel goedaardig. Maar kan vervelend worden als het te groot wordt. GrMarja Kik Even opgezocht waar haar praktijk ligt. Nieuwegein ligt nogal ver van Brugge. Ik ga langs bij een dierenarts in de buurt met enige ervaring met exoten. Krijg ik geen bevredigende diagnose, doe ik de trip naar NL. Wordt vervolgd ...
Reply
Neem eens contact op met Tom Hellebuyck, hij zit in Gent. Kundige man met veel verstand van herbivore reptielen. Heeft vorig jaar een lezing op ons symposium gedaan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)