Hibiscusplant van Intratuin
Hallo leden,

ik heb gisteren bij de Intratuin een Hibiscus gekocht waar nog geen bloemen aanzitten.
Nu vraag ik me af of planten van dat soort winkels überhaupt wel gevoerd mogen worden? Ik was van plan om te wachten totdat er bloemen komen en die dan te voeren..

Groetjes Reno
Antwoord
wacht een seizoen af is wat ik meestal doe, soms zijn ze besproeid met bestrijdingsmiddelen.
zet je hem in de vaste grond?

gr
Antwoord
Ja dat was wel de bedoeling, zodat ik er volgend jaar ook weer bloemen van kan oogsten! Dus alle eerste bloemen beter niet voeren?
Antwoord
beter van niet, je weet immers niet wat er nog op zou kunnen zitten
Antwoord
Maar je kan natuurlijk al wel een hoop onkruiden en bloemen die standaard buiten groeien voeren.
In dit topic staan diverse planten vermeld.
Antwoord
Hopelijk is het wel de Hibiscus syriacus. Dit is namelijk de enige soort die winterhard is.
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Antwoord
Ik heb nog een vraagje met betrekking op dit topic..
Ik heb de hibiscus wat ik toen gekocht heb nooit gevoerd.
Echter heb ik nu nieuwe hibiscus planten (syriacus) van de intratuin, maar op het etiketje stond dat ze niet eetbaar zijn?
Zijn ze in dat geval ook niet eetbaar voor de uro's?

mvg Reno
Antwoord
Volgens mij zetten ze dat er standaard op omdat ze niet gekweekt zijn voor menselijke consumptie. Als je de planten lang genoeg buiten hebt gehad zijn ze op een gegeven moment wel vrij van bestrijdingsmiddelen en kan je ze gewoon voeren.
Antwoord
oke dat is mooi dan!
die van vorig jaar heb ik namelijk nog steeds Smile
dankjewel

Antwoord
Citaat: Ik heb er vorig jaar 5 gekocht, zodat ik ze dit jaar kan gebruiken om te voeren. Heb er nu 8 staan, veelal 
in verschillende kleuren. Als je geluk hebt zaaien ze zichzelf ook nog eens uit.
Je kunt zowel het blad als de bloemen gewoon voeren. Ik raad je aan ze niet te snoeien. Gewoon 
er helemaal niks aan doen, tenzij ze echt te groot worden.
Ze lopen dan uit op hun oude takken en vormen op een gegeven moment een grote struik die je
veel bloemen en blad opleverd. De bloemen gaan echter niet lang mee. Sommige vallen de volgende dag er al 
af waarvoor dan weer nieuwe in de plaats komen. Andere bloemen blijven een paar dagen goed, ligt eraan 
welke ondersoort het precies is. Ik krijg ze niet opgevoerd anders eten ze alleen maar hibiscusbloemen.
Daarom pluk ik de bloemen en droog ze, zodat ik in de winter hun dieet wat aan kan vullen.

Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)