Wetswijzigingen
Misschien iets wat al vaker is aangekaart, maar toch doe ik het nog even,
Weet iemand hoe het nou zit met de nieuwe positief lijst die ze voor reptielen willen invoeren (naar zeggen eind 2014) rond reptielen (met mogelijkheid verbod op houden reptielen en amfibieen). Ik hoor links en rechts van alles erover, maar hoe kunnen ze ooit tot zoiets overgaan? er zijn veel mensen die zulk soort dieren houden, als het opeens verboden is, waar moeten die dieren gelaten worden? Kijk strengere controle en vergunningen, misschien niet zo'n slecht idee, maar toch...lijkt me zeer moeilijk te realiseren.
Reply
Er zijn al een aantal topics die over dit onderwerp gaan, zoals bijvoorbeeld deze: klik hier

De informatie voorziening vanuit de overheid is aardig karig te noemen.
Afgelopen symposium heeft Gerrit Hofstra een duidelijke lezing gegeven over de positieflijsten.

Ik merk zelf dat er voor veel mensen nog steeds onduidelijkheid is, zeker omdat er vanuit de verschillende hoeken dingen geroepen worden.

Misschien dat dit stukje interessant is voor je om te lezen: Klik voor de site van PVH
Reply
Ik denk dat het binnenkort maar weer eens tijd wordt om gezellig te gaan babbelen met overheidsinstanties hierover, anyway, thanks, goed om te lezen
Reply
Het is zeker verstandig om dit soort dingen goed te blijven volgen. Het is vervelend dat er de laatste maanden weinig nieuws over de positieflijsten is. Tot nu toe weten we alleen dat de ingang van de lijst is uitgesteld naar 1 juli 2014, dit gaat dan om de zoogdierenlijst.
Reply
dat weet ik dan weer net wel, maar serious, hoe willen ze de invoer van die lijst aanpakken, met zoveel mensen die bepaalde dieren houden die op de zwarte lijst van positieflijst zoogdier staan
Reply
De dieren die in je bezit zijn vallen onder een overgangsregeling. Je mag ze houden, maar ze mogen zich niet meer voortplanten. Je begrijpt dat dat voor in groepen levende dieren weer extra zorgen met zich meebrengt, ivm sterilisaties oid. Al met al lijken deze positief en negatieflijsten nog geen goede oplossing voor het verminderen van dierenleed. Ik denk wel dat het Jan met de pet aardig zal afschrikken en daarom maar geen wasbeerhondje aan zal schaffen, maar voor de serieuze hobbyist zou er naar mijn mening een uitzondering gemaakt moeten kunnen worden. Daarbij lijkt er met deze lijsten vergeten te worden dat er met de gangbare huisdieren als bijvoorbeeld honden, katten en konijnen grotere problemen zijn, dan met exoten. Denk aan fauna vervalsing door wilde katten en waardeloos gehuisveste konijnen die eenzaam weg zitten te kwijnen in een klein buitenhokje.
Reply
je haalt de woorden uit mn mond cx tja speciale regelingen zouden fijn zijn, ook om het illegale circuit in exoten tegen te gaan... en juist niet zo'n positieflijst want die voert het alleen maar op
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)