nieuw hok voor de dieren
[Image: this_thread_is_worthless_without_pics.gif]
Reply
Onze waterbak

[Image: Foto550-H7MP87BN.jpg]

onze waterbak is aan de onderkant en zijkante allemaal goed verstevigd zodat de bak niet zou scheuren door het gewicht van het water
in de onderkant van de bak is er een gat gemaakt zodat we het water konden legen via een aansluiting op het riool, water doen we legen door een soort kogelkraan open te doen (dus klein hendeltje over te halen...)
ook de filter zit in het gedeelte rechts en kunnen we bij dmv van een luikje weg te halen
[Image: Foto550-WNZ4XFCC.jpg]
[Image: Foto550-ZWKZFNX4.jpg]

eerste lagen tegellijm
[Image: Foto550-R4I3ANCS.jpg]
[Image: Foto550-NOWNUBWW.jpg]
[Image: Foto550-QBOVL3HH.jpg]
mocht je de ruimte/mogelijkheid hebben (wat wij dus niet hadden :knSmile teken af waar je de takken heb en de bevestigingsbeugels eventueel en dan plaats je de taken terug als alle tegellijmlagen klaar zijn

:woot:
[Image: Foto550-8NBPA4C6.jpg]

plafonnetje plaatsen....
omdat het hok alleen open is aan de voorkant hebben wij soort blauwe lampjes geplaatst als nachtverlichting zodat wij soms toch nog even kunnen spieken in het donker Confusedpam:
[Image: Foto550-4Z8YFJTZ.jpg]
[Image: Foto550-EADZM3UT.jpg]

wij kunnen het terrarium in dmv een klapraam
de leguanen kunnen als die open staat ook zelf in en uit het terrarium klimmen
[Image: Foto550-WZ8P8QVT.jpg]

[Image: Foto550-NHG4UHBH.jpg] :kus:

de andere waterbak van de aussies begon nu onderhand een beetje te lekken jammer genoeg maar gelukkig moeten ze toch een grotere bak hebben binnenkort.....

commentaar of tips zijn welkom hoo r:dk:

beesten doen het goed in deze bak....wilde de eerste tijd er ook totaal niet uitkomen lagen lekker op het plateau en deden nog meer waar ze al goed in waren
niks dus hahaha Dodgy
Reply
Mooi verblijf! Kan me voorstellen dat de dieren het er naar hun zin hebben. Al die uren werk leveren dan toch mooi resultaat. Vind de hoogte van jullie bak ook echt gaaf. Maken ze daar ook goed gebruik van? Hebben jullie geen last met het schoonhouden van de voegen?
Reply

:woot:
[Image: Foto550-8NBPA4C6.jpg]

Bwaaaah! :woot::woot: hilarische foto! Strakke afwerking! (moest ik van Eddy zeggen) Tongue

Zonder gekheid, dit is echt een super mooie bak geworden! De wanden zien er echt goed gemaakt uit en de kleine tegeltjes vind ik altijd erg mooi.
Reply
Haha ja die voeg is afentoe wel vervelend . Met dat smerige eiwit dat er afentoe uit komt ghehe.
Maar ze kunnen tot 270cm klimmen ( hoogste punt)

Hoope. Dat ik genoeg capisitijd heb met de lampen . Heb er nu 3x 70 watt in hangen . Maar als het niet lukt hebben we nog een 70 watt set liggen .
Of eventueel ook nog een paar 50 watt

Maar ia denk niey nodig . Terrarium is 15 cm dik geisoleerd
mvg Arjan
Reply
moet ook zeggen dat we meer op moeten passen voor we in het terra stappen voor wat er in de grond allemaal ligt...
we hebben op de grond (echt helemaal op de bodem) cocopeat liggen voor onze acrobatische wateragaam die nog wel eens zodat ie zich niet bezeert als hij de pleitvaart neemt naar beneden...

maar t mannetje bounty gebruikt dit nog weleens als mest plaats.....klimt dan helemaal naar beneden ipv boven het water te mesten
Reply
Haha lekker is dat hè, als ze het dan net voor de deur leggen :haha:
Reply
:woot::haha::dk:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Haha en dan te medenken dat ik op me knieen in de cocopeat moet ligen met allemaal stinkende verassingen van onze rode vriend.
Om de waterbak te verversen:kn:
mvg Arjan
Reply
[Image: Foto550-CHQKJ3B3.jpg]
onze oude bak....heel handig te maken en snel in elkaar te zetten of uit elkaar te halen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)