nieuw hok voor de dieren
ey ey

nu langzamerhand de verbouwing van het huis ten einde komt kunnen we ons gaan richten op het hok voor de dieren...:woot:...

De maten van het hok worden ongeveer 3 mtr hoog, 1.80 diep en 1,70 breed
We zijn van plan om er een waterbak met filter in te maken van 1,20 breed, 90 cm diep en ong 40 cm hoog...
Tevens maken we er diverse plateaus in waar de dieren zich op kunnen verplaatsen en natuurlijk een hoop takken voor de zon en klim mogelijkheden.

hieronder een klein voorbeeld van hoe we het een beeje willen gaan maken
dit is het beeld als je voor het terrarium staat
[Afbeelding: Foto550-4Z6MVBIC.jpg]

dit is als je het terrarium binnenkomt rechtsonderin of waar we plek hebben komt er een legbak.
op de grond komt er een afvoerputje zodat we het terra makkelijk kunnen schoonmaken
[Afbeelding: Foto550-RINZ3UXP.jpg]

bovenaanzicht
[Afbeelding: Foto550-MKNWIPNO.jpg]
[Afbeelding: Foto550-PUE4E37V.jpg]
[Afbeelding: Foto550-IQ6Z4TN4.jpg]

Gisteren zijn we even bij bram geweest en Roland en hebben we onze voorraad takken even aan kunnen vullen
[Afbeelding: Foto550-GBAQNJXQ.jpg]

De verlichting in de bak zijn we nog even aan het bekijken....waarschijnlijk worden het 4 x 70 watt solar raptor lampen, een keramische lamp aangesloten op thermo control van 100 watt en de overige verlichting
Antwoord
Alweer een project om naar uit te kijken. Ziet er super uit. Het afvoerputje is een super idee, ik ben ook op dat idee gekomen maar helaas te laat Smile In het volgende terra zal ik dit ook voorzien.
Antwoord
Ziet er veelbelovend uit! Heb je al voorzieningen getroffen voor het putje? Kan inderdaad handig zijn. Zeker met het schoonmaken van de vijver.
Antwoord
De vijver word aangesloten op afvoerbuis dat zodra we die leeg laten lopen gelijk het riool in loopt.....hoe dat afvoer putje in de vloer geregeld word zal ik aan vriendlief ff vragen ghehe
Afvoer putje is voornamelijk voor de schoonmaak van gehele terra we kunnen dan gewoon de tuinslang aanzetten en alles ff goed natspuiten of ff grote schoonmaak te houden
Antwoord
Afvoer pijp is al geplaatst . Alleen nog even beton storten (10cm)en dan gaat de bouw beginnen
mvg Arjan
Antwoord
Mooie maten, ziet er uit als een zeer functionele ruimte.
Wat me wel opvalt is dat de meeste terra's voor leguanen met rotsachtige achterwanden gemaakt worden terwijl de dieren daar niet veel op leven.
Op zich kan het natuurlijk wel maar gaat het wel snel op een grot lijken. En dat laat de ruimte (door de donkere kleuren) kleiner lijken dan dat het is.
Aangezien jullie behoorlijk de hoogte ingaan zou ik in jullie geval bovenaan met een lichtere kleur gaan werken waardoor je de kamer visueel groter maakt, geeft veel meer diepte.

Waar gaan jullie de muren mee maken? steenstrips oid?

Ben wel erg benieuwd naar het resultaat, je lijkt me wel een handige klusser Arjan.
Mooi stapeltje lianen trouwens :duim:
Antwoord
Die steenstrips zijn inderdaad wel mooi maar ook schrikkelijk duur
Antwoord
Nee steenstrips vind ik zelf niks in een terra....we willen de terra gewoon structuur geven beetje rotsachtig met piepschuim enz en dan over laten gaan in de plateaus zodat ze optie hebben daar ook gebruik van te maken
Antwoord
Hey die Arjan en Jeanette,

Dat gaat een mooie klus worden zo te zien. Mooi en leuk project om mee bezig te zijn. Door die put/afvoer en vijver op de afvoer aan te sluiten gaan jullie daar nog veel plezier aan beleven. Helemaal de vijver aangesloten op het riool is super en scheelt veel emmers sjouwen. Ben heel benieuwd hoe dit gaat worden.

PS Wat komen die lianen mij bekend voor hahaha. Wie heeft ze niet :up:
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Antwoord
Ow echt nou snel dan een keer bij elkaar komen kijken gehhehe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)