Ons klein! tropisch paradijsje
Wie had dat ooit kunnen denken, zeker niet de vorige bewoners..
Die hadden namelijk hun garage omgebouwd tot kantoor met klimaat control, wat nou natuurlijk niet meer voor het koelen gebruikt wordt, maar heating.. Elke ochtend 1 uur op 30 graden, lampen en circulatie(2fans) houden dit icm zonlicht in de koepel, die tot wel 40+ kan worden, de heledag aardig op temperatuur, dit samen met het plattedak en tussen 2 huizen in zorgt ervoor dat de temp niet onder de 24 graden komt zelfs op de koelere plekken.

Foto's zeggen meer dan woorden, daarom zijn jullie welkom op onze server klik op onze link.. Vraagjes beantwoord ik jullie graag.
Reply
Ik vind het er erg leuk uit zien. Hebben jullie nog iets speciaals met de wanden gedaan ivm luchtvochtigheid enzo?
Wel handig dat de climate control er al in zat.
Reply
(29-07-2013, 03:11 PM)Yoni van Uden Wrote: Ik vind het er erg leuk uit zien. Hebben jullie nog iets speciaals met de wanden gedaan ivm luchtvochtigheid enzo?
Wel handig dat de climate control er al in zat.

Ik heb 80% van de wanden bekleed met stenen waarvan 60%
Gipse steen stips, die gebruiken ze veel in de DE om hun huizen of pilaren
Zwembaden en dat soort dingen te bekleden, dus 100% vocht bestendig.
Overige 20% is vol natuursteen zoals ook de vloeren zijn. Hier staat staat vaak zat het water 1CM op zonder probleem.. Met dit warme weer gebruiken wij ook wel eens de klimaat control inhuis om dit te koelen en de overloop van vocht laat ik gewoon in het terrarium uitkomen.
Gebruik ook 2 nozzles dat zie je ook wel in sommige foto's dan wordt t wel 85-90% aan vochtigheid.. Is er dan ook niet uit tehouden phuu...de Nozzles staan momenteel 3x 30min per dag aan.
Reply
:duim:
Reply
dat is echt wel een droom van denk wel elke liefhebber van reptielen
als ik daar de plaats voor had zou ik da ook wel zo willen in die aard
echt is gewoon prachtig wow
VW aircooled greets
dimi
Reply
(29-07-2013, 08:24 PM)vw_possessed Wrote: dat is echt wel een droom van denk wel elke liefhebber van reptielen
als ik daar de plaats voor had zou ik da ook wel zo willen in die aard
echt is gewoon prachtig wow

Dank u dank u, dat hoor ik graag van je.. Weet Sleepy kan altijd beter..daarom zijn we nooit klaar :-) .. nog een of twee mooie rode/groene(mix!) Iguana's om het af te maken.

Zelf heb je ook een geweldig terrarium, met een zeer mooi dier.
Reply
Voor wie interesse heeft in bezichtiging wil ik wel tijd vrij maken..maar ook om idee├źn uit te wisselen.

Ps. Hou ook onze foto's in de gaten, deze zal ik regelmatig updaten door er weer nieuwe aan toe te voegen.
Reply
Prachtig gedaan.
Enig idee hoeveel uren werk je er ingestoken hebt? Het mag dan wel stap voor stap zijn, maar volgens mij zit je toch al aan een vrij imposant getal.

Groeten,
Alvin
Reply
(30-07-2013, 12:28 PM)Subs85 Wrote: Prachtig gedaan.
Enig idee hoeveel uren werk je er ingestoken hebt? Het mag dan wel stap voor stap zijn, maar volgens mij zit je toch al aan een vrij imposant getal.

Groeten,
Alvin

Dank u, uren als ik 1000 zeg lijkt dat veel!:haha: geen idee maar al vaak kapotte vingers, handen of blauwe plekken daar opgelopen.
En op kort termijn wordt het nog wel iets mooier planten die hier overleven groeien goed, tevens ga ik vanavond himalaya(Fergesia) Bamboo potten kijkt altijd wel gaaf. En de deuren bruin schilderen en met hout bekleden voor de finishing touch.
Reply
Wow dat ziet er echt mooi uit!:duim:
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)