mesten bij ons op schoot. iemand raad?
Jef heeft de laatste 3 dagen de slechte gewoonte om te mesten wanneer hij uit zijn terra is en bij ons zit. Voordien deed hij dit nooit. Mijn vriend begint stillaan te denken dat hij dit express doet, om welke reden dan ook. Kan dit?
Hij heeft steeds al eventjes gegeten en het gebeurd steeds op een ander tijdstip. Ook gebeurt het zowel bij hem als bij mij. Dit is natuurlijk niet zo leuk omdat wij steeds vol hangen met zijn ontlasting en qua hygiene is dit ook niet zo ideaal. Heeft er iemand tips of reeds hetzelfde probleem gehad?
Reply
uithalen en eerst baderen in lauw water... vaak gaan ze dan spontaan ontlasten.
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
(13-05-2013, 08:10 PM)rigor mortis Wrote: uithalen en eerst baderen in lauw water... vaak gaan ze dan spontaan ontlasten.

Dat doe ik soms maar jef heeft watervrees :-)
Reply
als hij gewoon kan staan in bad, met water tot halverwege de buik is al genoeg hoor....
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
(13-05-2013, 08:28 PM)rigor mortis Wrote: als hij gewoon kan staan in bad, met water tot halverwege de buik is al genoeg hoor....

Zelf dat vind hij al akelig. Maar het is natuurlijk wel het proberen waard ivm zijn ontlasting. Zou het kunnn dat hij dit bewust doet?
Reply
Heb het vaker gelezen dat leguanen dit doen, en er is dus antwoord op jou vraag, de kans is dus groot dat hij dit expres doet. Waar dit mee te maken heeft kan ik me even niet herinneren, zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. maar veel zal je er niet tegen kunnen doen.

Na het schoonmaken van het terrarium, moet mijn leguaan ook altijd even zijn ontlasting kwijt. Dit doet hij al jaren en dus expres...
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
(13-05-2013, 10:30 PM)Brian Hoks Wrote: Heb het vaker gelezen dat leguanen dit doen, en er is dus antwoord op jou vraag, de kans is dus groot dat hij dit expres doet. Waar dit mee te maken heeft kan ik me even niet herinneren, zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. maar veel zal je er niet tegen kunnen doen.

Na het schoonmaken van het terrarium, moet mijn leguaan ook altijd even zijn ontlasting kwijt. Dit doet hij al jaren en dus expres...

Doet hij dat dan ook bij jullie of in zijn terrarium? Wij hebben wel donderdag zijn terra volledig schoongemaakt maar hij mest ook gewoon weer op zijn normale plaatsjes in zijn terra.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)