Bouwproject van Brian Hoksbergen en Gossé Oppers.
Als ik dit zie beginnen mijn handen te jeuken!
Reply
En dit is nog maar het begin hahaha....
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Mooi mooi !!
zet er maar snel het vervolg op Wink
Reply
ik dacht...nou gaat het komen!! yes!...maar toch nog niet :-(
Maar... ziet er al goed uit...ik ben benieuwd naar de rest!!
Reply
Op verzoek en aandringen (haha) van Baco hierbij wat foto's. Ik heb het topic wel even opgeschoond om het ontopic te houden.

Deze keer geen tekst over de bouw zelf (die bewaren we echt even voor in de varia) maar toch nog wel wat foto's van de ombouw. het geeft al een klein beetje een beeld van het terrarium. Hieronder een paar foto's van Gossé zijn terrarium. Je kan bij hem goed zien dat het gemaakt is door een ervaren iemand die verstand heeft van bouwen. de ombouw zit erg netjes in elkaar en is netjes op maat gemaakt. Het is erg stevig en zal velen jaren mee gaan, dat is althans de bedoeling hahah.....

[Image: img20120108wa0000.jpg]

[Image: img20120110wa0003.jpg]

Op de foto hieronder verklappen we eigenlijk al dat het terrarium een speciale zijkant gaat krijgen. Gossé heeft er voor gekozen om in deze zijkant (links) voor een deel glas te plaatsen zodat je vanaf de kamer beter zicht in het terrarium zelf krijgt. Dit neemt geen ruimte in beslag en op deze manier zijn takken (lianen) ook nog steeds makkelijk te bevestigen tegen de zijwand.

[Image: img20120110wa0005.jpg]

[Image: img20120110wa0000y.jpg]

Hieronder wat foto's van mijn terrarium. Het terrarium is eerst met balken in elkaar geschroefd en daarna is het verstevigt met balkjes. Gossé heeft in tegenstelling echt een heel frame gemaakt en daar tegen de planken geschroefd. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. ik moet er wel bij zeggen dat de foto's het beeld erg doen vertekenen.

[Image: img20120124wa0005.jpg]

[Image: img20120204wa0011.jpg]

[Image: img20120205wa0002.jpg]

[Image: img20120205wa0001.jpg]

Hopelijk hebben we jullie weer even tevreden weten te stellen. We willen dan ook graag het topic levend houden maar niet te snel van stapel lopen. In de aankomende varia zal dan ook alles over de vijvertechniek en de pompen duidelijk worden. Zodra deze uit is gaan we weer een groot stuk verder in dit topic en vertellen we meer en plaatsen we weer foto's. Zo proberen we tussen het topic en de Varia een leuk verslag neer te zetten.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Jeeeeeeeeeeeeeeej thnx hihi
Reply
Graag gedaan..haha..hihi..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
goed begin van het verslag alleen even een vraagje van wat voor merk is het verwarmingselement (dat niet kapot gaat als hij droog komt te staan)...kan er zelf niet zo een twee drie vinden dus misschien dat het zoeken met een merk wat beter gaat ...weet nog steeds niet wat voor waterbak we gaan doen oeps ;-)
Reply
Nou jongens...kom maar op met de rest!!!Angel
Reply
Ik gebruik hier de Hydor ETH 200watt, dit is een verwarmingselement welke je tussen de slangen van je pomp koppelt. Mocht de pomp, door wat voor reden dan ook geen water pompen, en dus geen water door het verwarmingselement doen laten stromen dan gaat het apparaat automatische uit. Dit om doorbranden te doen voorkomen. Helemaal super dus.

Het element staat op moment door de hoge temperatuur op zolder uit, maar zal in de winter zeker aangezet worden op ongeveer 26 graden. Hij werkt perfect en ik wil dan ook nooit meer zo'n verwarmingselement van glas welke je in de bak zelf moet hangen. het is niet alleen een lelijk gezicht maar ook veel veiliger op deze manier.

PS Van de week, als iedereen de varia uit heeft gelezen, zal ik het topic bijwerken tot waar we gebleven zijn in de varia (en wat meer natuurlijk). Daarna gaan we beetje bij beetje het topic bijhouden en soms wat hoofdstukken plaatsen. Gossé heeft eindelijk weer een beetje vaart gekregen en zijn terrarium gaat dus ook afgemaakt worden (eindelijk haha..). Als deze zo ver is maken we ook het hele verslag af.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)