Cyclura kamer
Wow gaaf gemaakt ziet er echt leuk uit en is het ook een beetje op schaal ?

Op deze manier zie je goed of je een rots nog wat groter kan maken.

moet er nog wat gemaakt worden of wordt dit hem zo ?
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Erg gaaf gemaakt hoor. Zo zie je maar wat een Symposium teweeg kan brengen bij iemand. Zeer leuk om dit dan zo terug te zien.

Voor de mensen onder ons die niet bij het Symposium waren en niet de Varia gelezen hebben kan ik voor deze keer een foto vrijgeven. Het idee van Yoni om een schaalmodel te maken van hun verblijf wat zij willen maken komt van George af. Een van de lezing gevers van het afgelopen Symposium. Bij een terrarium maak je al snel een tekening (op schaal) of maak je wat schetsen en deel je dit met anderen en vraag je om tips en uitleg. Bij grote verblijven of hele slaapkamers die omgetoverd worden tot verblijven zoals bij Yoni in de toekomst komt er wel wat meer bij kijken. Zo maakt George voor dat hij aan de dierentuin verblijven begint eerst een schaalmodel om alles goed in kaart te brengen. Dit wordt meestal gelijk op schaal gemaakt zodat al snel eventuele veranderingen of aanpassingen waar nodig duidelijk weergegeven worden. Het lijkt mij zelf dan ook erg leuk om je idee in het klein uit te werken en vervolgens in het groot na te maken. Hierbij een voorbeeld/foto hoe George (een professionele dierentuinverblijf bouwer) dit doet.

[Image: afbeelding1l.jpg]

[Image: afbeelding2f.jpg]

PS Foto's blijven eigendom van George en mogen niet voor andere doeleinden gebruikt worden. Voor deze keer heb ik een uitzondering gemaakt, omdat dit toevoeging heeft op het idee van Yoni. Voor het volledige verhaal van George en zijn lezing is dit terug te lezen in Varia 96.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Bedankt voor de leuke reacties!
De miniatuur is inderdaad enigszins op schaal (heb me een paar centimeter vermeten, de planken moesten natuurlijk nog aan elkaar geschroefd worden)
Qua rotsen denk ik dat het hem zo wel wordt. Wil er misschien nog een wand bij hebben en we zitten een beetje met de takken. We hebben namelijk zo'n 4 stronken liggen, maar weet niet of we ze allemaal gaan gebruiken.
Trouwens, zo mooi als George de miniaturen gemaakt heeft, dat gaat me denk ik niet lukken Wink
Reply
wat betreft de takken kan je nog even over nadenken...tijd zat toch

en ehh oefening baart kunst over een aantal kamers kunnen julli ehet net zo goed als George. Overigens vindt ik het schaal model van jullie heel goed gelukt en zeker een dikke pluim waard.
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Vandaag bezig geweest om de miniatuur af te maken. Heb er wat kleur aan toegevoegd, al denk ik dat de rotsen iets minder grijs zullen worden. Over de takken kunnen we inderdaad nog even nadenken.

[Image: de0fe80f5a82eac8b05f1318a396fc9e.jpg]

[Image: 214df62c86025fc30bd9f7bb82ab5b8d.jpg]

[Image: cc8fefb4b1ba8397abb5095b86531b99.jpg]

[Image: 4ef09b8e0294bcfa9c2e5bc1d54cff57.jpg]

[Image: f889314d12cb4b2d6d96bf20aa70be0d.jpg]

Oja, die twee witte vlakken naast elkaar, dat zijn inbouwkasten. Daar gaan we de deuren uithalen. De rots die voor de linkerkast zit, word uitgebreid in de kast.
Reply
Wat is dit gaaf gemaakt zeg, ik doe het je niet na. Ben nu wel heel benieuwd hoe de kamer gaat worden. Als de miniatuur al zo gaaf gemaakt is dan beloofd de kamer zelf heel wat. Je maakt het wel spannend zo haha...

En wat is die kleine leguaan (Cyclura) een leuke toevoeging aan je miniatuur, dit maakt het helemaal af. Is deze trouwens ook op schaal Cool
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Hey hallo,

Dat ziet er al echt heel goed uit super gedaan..!!
Zo hebben we al een heel goed idee wat jullie van plan zijn.
Dus ben zeker benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien.!!
Hebben jullie al enig idee wanneer jullie gaan beginnen?
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Thanks,

Denk dat de miniatuur wel redelijk overeen komt met een volwassen exemplaar. In totaal (met staart) zou hij op 120 cm komen.
Wanneer we gaan beginnen... hmm weet het echt nog niet. We zijn al wel een beetje aan het rondkijken naar tegels en isolatie voor tegen de muren, maar op dit moment zijn we druk bezig met de kameleonkast en de aanhanger. Het vakantiegeld gaat in ieder geval naar de aanhanger dit jaar. Want hoe langer we daarmee wachten, hoe slechter hij word. En dat zou zonde zijn.
Dus op dit moment hebben die dingen even voorrang. De kast heeft inmiddels zijn eerste laag epoxy gehad.
Heeft iemand trouwens tips wat betreft muurisolatie? tempex of beter glaswol of misschien iets anders?
Reply
allereerst: dat wordt een mooi project. met wat ga je die rotsen maken? beton?

ten tweede: heb je foto's van die lijkwagen? die zou mooi hangen, achter mijn '66 double cab vw pick up.

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Oe ja daar zou hij zeker mooi achter hangen.. Maar in de toekomst komt er bij ons een VW type 3 (liefst variant) voor te hangen Big Grin De kar krijgt een nieuw kleurtje nadat het plaatwerk gerestaureerd is. En de binnenkant gaan we ombouwen tot caravan. Dus bedje erin Smile. Het oude rolsysteem (voor de kist) zit er ook nog in, daar gaan we waarschijnlijk een uitschuiftafel van maken Big Grin

[Image: dbc4afd8b714bc09805f543f11475175.jpg]

De rotsen gaan we inderdaad met beton doen, we proberen het zo te doen als George Houthoff tijdens het symposium heeft uitgelegd.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)