Bouw kamer voor onze Rode Leguanen
is hier een update van ? =o
[Image: 28uldw7.png]
hallo
Reply
NubCake Wrote:is hier een update van ? =o

Helaas heb ik alleen nog maar het filter gedaan en hoop in december er weer aan te kunnen werken en zal uiteraard weer foto's plaatsen.

hoe bevalt je solar raptor lamp ?
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
goed goed,vlak na het eten gaat hij er altijd onderliggen maar de rest van de dag ligt hij onder een gewone warmte lamp waar het exact even warm is als onder de solar raptor ;D maar ik hou in het oog dat hij genoeg onder de solar raptor ligt ^^
hallo
Reply
NubCake Wrote:goed goed,vlak na het eten gaat hij er altijd onderliggen maar de rest van de dag ligt hij onder een gewone warmte lamp waar het exact even warm is als onder de solar raptor ;D maar ik hou in het oog dat hij genoeg onder de solar raptor ligt ^^

je hebt geen problemen gehad met het uit gaan van de lamp halverwege de dag ?
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
nee, heb wel die met ingebouwd voorschakelapparaat, jij wel dan problemen ?
hallo
Reply
NubCake Wrote:nee, heb wel die met ingebouwd voorschakelapparaat, jij wel dan problemen ?
Ik heb problemen met de 160 watt en 70 wattVSA, deze valt regelmatig uit. Daar komt nog bij dat de 70 wattlamp al heel ver is gezakt in zijn UVB. Ik heb de 70 watt lamp al vervangen voor een nieuwe.
Reply
Ik heb nu de 150 watt versie van solar raptor met extern VSA, na twee weken de set teruggestuurd en een nieuwe set van Frans gekregen.

Bij mij viel de lamp uit en ging later niet uit zich zelf aan, ook de volgende ochtend niet als de tijdklok hem inschakelde. Wanneer ik de stekker uit het contact haalde en hem er opnieuw indeed sprong hij weer aan maar hield het vervolgens maar een uur vol.

De nieuwe set draait nu een week en doet het vooralsnog goed.
Wel erg mooi licht en een goede temp. onder de lamp.
Reply
Ik heb deze lamp (set) ook maar dan van LR bright sun. Heel veel licht maar uvb valt me wat tegen. misschien dat die van solar raptor beter is. Misschien koop ik er 1 van solar raptor en plaats die in de VSA van LR xD Wink
Reply
Misschien wel een goed plan Roland.

Die tweede van mij draait nu drie weken maar is vandaag ook weer uitgevallen.

Beng bang dat deze set ook weer terug moet.

:x
Reply
Momenteel ben ik zo aan het twijfelen dat ik heb besloten om de VSA's van Lucky reptile te houden. Ik wil eerst zeker weten dat de solar raptors betrouwbaar zijn.
Bovendien ga ik ook met de osram vitalux eens wat doen in de leguanenkamer.

Arjan kom je ook naar de beurs in Houten ?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)