Wie weet..
wie weet wat er aan de hand kan zijn als je leguaan ontzettend dikke wangen ( op de plaats waar die grote parelmoerige schub ) aan beide kanten heeft.Ik kwam uit werk en het viel me meteen op. Is iemand hier bekend mee?

Mvg Joey
Reply
UPDATE

Zijn parelachtige schub word een beetje roder.. lijkt alsof het van binnenuit kapot gaat. ik heb dierenarts gebeld maar die wist het ook niet. hij krijgt ook meer moeite met ademhalen..
Reply
wat je zou kunnen doen is dokter m.kik raad plegendit is een zeer goeden dierenarts voor reptielen.

melissegaarde 16
nieuwengein
tel:0306303663
voor nood gevallen heeft ze een ander nummer op antwoordapperaat
Reply
dank je wel voor je reactie.
Ik heb hem net samen met iemand anders met een pincet een aantal stukken groente uit zijn keel gehaald want om een of andere reden had hij een verstopping. de keel is weer bijna normaal er zit nog een klein beetje kool vast maar dat durfde ik er niet uit te halen omdat het te diep zat. Morgen ga ik naar de dierenarts. hij ademd in ieder geval al weer rustig zoals het hoord. Ik denk dat het allemaal wel goed komt. ze slaapt nu iig.
Reply
Is dat stuk kool er nu ook uit?

wat een geluk zeg dat je het probleem gevonden hebt, wat is nu de uiteindelijke oorzaak ?

Gr,
Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Voeding te grof gesneden? Komt wel eens voor dat een leguaan dan een stuk niet wegkrijgt. In de natuur perforeren ze het blad eerst en scheuren dan het geperforeerde stuk er af. In gevangschap kunnen ze dat niet.
Reply
Ik heb de kool inderdaad te grof gesneden. normaal had hij er geen problemen mee maar deze keer dus wel. gelukkig is het allemaal weer goed gekomen en ze doet nu alweer net zoals anders. Big Grin
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)